אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > השתלטות חרדית  לגירסת הדפסה     

כנס התעוררות (חילוני!)

למניעת תופעת ההתחרדות הזוחלת בשכונות צפון תל אביב

[הערת המערכת: אתר "חופש", ועמותת חופש העומדת מאחוריה, הם א-פוליטיים במהותם. עם זאת, כאשר מפלגה זו או אחרת פועלת בנושא הקשור במטרות האתר, אנו שמחים לדווח על כך. אין לראות בדיווח זה תמיכה או הזדהות עם המפלגה, או העדפת מפלגה זו על פני מפלגות אחרות שפעלו ויפעלו למען חופש מכפייה דתית בישראל.]

ביום ראשון ה- 28 במרץ 2004 התקיים במרכז רוגוזין בשכונת רמת אביב ג' כנס התעוררות חילוני שאורגן על ידי רון לוינטל ראש סיעת 'שינוי' במועצת העיר תל-אביב-יפו, ואיקי אלנר ראש סניף "שינוי" בתל אביב. הארוע התקיים לנוכח נסיון מתמשך של גורמים שונים להקים בשכונה מתחם חרדי הכולל בית-כנסת אורטודוקסי, כולל, מקווה ואולם שמחות - כל זה באמצע אזור מגורים צפוף וחילוני ברובו.

בנוסף לתאור הנסיון וקריאה למאבק חוקי וציבורי נגדו, עלו על הבמה שורה ארוכה של תושבי צפון תל-אביב, ותארו נסיונות רבים ושונים של גופים חרדים לטעת רגל באזורים חילוניים, תוך התנכלות ואיומים לתושבים המקומיים, גם כאלה המגדירים עצמם "מסורתיים". בין המקרים שתוארו (שחלקם הועלו בעבר באתר "חופש"):

  • השתלטות של חסידי גור על מתחם בית כנסת בבלי (יוצאי עירק) בשכונת נווה שרת, תוך כדי צעקות "ערבושים" (!) לתושבים המקומיים.

  • הפעילות המיסיונרית של חסידי חב"ד במעונות בית-מילמן ברמת-אביב, המטרידים סטודנטים שנשארו בסוף שבוע ללמוד לבחינות בקריאות קולניות בימי ששי אחה"צ.

  • "רוכלות רוחנית" של אנשי חב"ד מול בי"הס להנדסאים של אוניברסיטת תל-אביב, העומדים מול בית-הספר ומחלקים סוכריות וקלטות של מחזירים בתשובה.

  • על השתלטות חרדים על בית-כנסת שכונתי מסורתי בשכונת תל-ברוך, ועל נסיון (שסוכל) להסב דירה שנשכרה בשכונה לישיבה.


הארוע הסתיים בקריאה לציבור החילוני לצאת מאדישותו לפני שיהיה מאוחר מדי (כפי שקרה ביבנאל, למשל). אנחנו מצטרפים לקריאה זו, ומבקשים מאנשים שרואים נסיונות של השתלטות חרדית במקום מגוריהם לא להישאר אדישים! ניתן לעצור השטלתות כזו, אבל רק אם מתארגנים למאבק ציבורי ומשפטי.

כפי שעשינו בעבר, אתר חופש ישמח לעזור במלחמה בהתחרדות שכונתית. אם ידוע לך על נסיון כזה בשכונת מגוריכם, את\ה מוזמן\ת לכתוב לנו.

   צוות אתר "חופש"

 

מרץ 2004


חברים ב- עוצב על ידי