אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

דגל

העולים מרוסיה -
אנחנו אוהבים אתכם!

דברי הסתה נוראים נאמרו השבוע על ידי רבנים מבית שמש על העולים מרוסיה. זוהי הזדמנות לומר לעולים: אנחנו מברכים על בואכם לארץ, ועל כל עולה חדש שמגיע מרוסיה, כמו גם ממדינות אחרות. העלייה מרוסיה במיוחד תורמת תרומה אדירה לחיזוק התרבות החילונית, לחיזוק המדע והכלכלה, כמו גם לתחומים רבים אחרים, ואין ספק שזה עולה להרבה רבנים על העצבים.

למי שלא שמע, אלה דברי הרב בניזרי, איש ש"ס מבית שמש: "הרוסים הביאו לבית שמש את התחלואים מרוסיה. חס ושלום מתקיים בנו הכתוב 'ותבואו ותטמאו את ארצי - ונחלתי שמתם לתועבה'. דווקא אחרי שכל העיר התפתחה, הסיטרא אחרא הרימו ראש ומציפים את בית שמש בתועבה שלהם".

הוסיף הרב אבוטבול, איש ש"ס וסגן ראש העיר בית שמש: "כולנו קוראים בעיתונות שעולים מרוסיה הביאו גויים לארץ. ידוע לכולם שהם הביאו פריצות וזימה לארץ. הם גם אלה שהביאו לפתיחת חנויות החזיר בבית שמש. אין לנו בעיה עם הרוסים, אבל הם הורסים את עיצוב העיר שלנו".

הרבה תדהמה עוררו דברי שני הרבנים, אבל אנחנו לא נדהמים בכלל. מי שקורא עיתונות חרדית, מי ששמע את הרב עובדיה יוסף אומר על שופטי בית המשפט העליון "בועלי נידות", אינו תמה בכלל.

כתב, בעקבות הדברים האלה, העיתונאי בן דרור ימיני במעריב:

"השבוע ראינו את הזעם הקדוש, את להט השנאה והגזענות, כשהוא נכנס לפעולה בבית שמש. צחוק הגורל הוא שעולים חדשים, גם כאלה שאין להם מושג ירוק מה זה יהודי, נאלצים לשבת עכשיו על תקן היהודי המוכה. הביטויים נגדם, כדאי לשים לב, הם בדיוק אותם ביטויים ששימשו את רדיפת היהודים: "הם משחיתים אותנו, הם משתלטים עלינו, הם לוקחים לנו את העבודה, הם מסכנים את תרבותנו ואת קיומנו".

אם איש ציבור היה אומר ש"אסור להתכחש לכך שהעלייה ממרוקו הביאה איתה פריצות ואלימות", היתה קמה כאן מהומת עולם, ובצדק. אבל הרב בניזרי אמר את הדברים על העלייה הרוסית, והארץ לא רעדה. כך שהעובדה שהנהגת ש"ס הארצית הסתייגה מההסתה, היא קצת צחוק מהעבודה."

ועוד כתב אריה כספי ב"הארץ":

"אילו הדבר היה בידי הייתי מתקן את חוק השבות כך שלא רק חצי יהודים ושמינית יהודים יוכלו לעלות לארץ. הייתי מעלה לארץ בשמחה גויים גמורים ובעלי עורלות למיניהם. ושהרב דוד בניזרי יקצוף עד מחר. העולים הגויים הם לגיון הזרים והצד"ל שלנו. הם בעלי הברית של החילונים במאבק על דמותה החילונית של המדינה הזאת. ככל שהחבורה החרדית תתאמץ יותר לכפות את אורח החיים שלה על החילונים, כך הופכים הגויים והגויות לחיילים חשובים יותר במאבק הזה. אי אפשר להחזיר אותם בתשובה או לרכך את לבם בזיכרונות מבית סבא. סיפורי מעשיות על הבאבא סאלי נראים להם בדיוק מה שהם - סיפורי מעשיות. גם הם רוצים לאכול בשר חזיר בחלב, תחבורה ציבורית בשבת וחינוך חילוני. והנודניקים החרדים נראים להם כפי שהם: נודניקים חרדים.

כמי שיש לו תעודת יוחסין המגיעה עד הפופיק של מאה שערים יש לי היום בסיס משותף גדול יותר עם אוכלי חזיר פרבוסלבים, כן ירבו, מאשר עם בני דודי מסולסלי הפאות. וככל שהחרדים יתאמצו יותר לשלוט בחיינו כך יתחזק הקשר הזה."

באותו נושא, כתב לנו וינסנט:

מקרה בית-שמש: לתשומת ליבכם!

מאת וינסנט

תקצר היריעה כאן מלהכיל את כל הדברים החמורים שאפשר להגיד על מה שהיה בבית-שמש, כשהפגנה "תמימה" של ש"ס הידרדרה במהירות (ובעידוד מגבוה) להסתה ישירה כנגד ציבור העולים מרוסיה. טומאה, זוהמה וסיטרא-אחרא (השטן) הם רק חלק מהכינויים שעפו שם, והעיקר: "הם לא יהודים" ( = "הם לא ראויים להיות אזרחים שווי זכויות ואסור להתחתן אתם" בלכסיקון הפוליטי המעוות של מדינת ישראל).

בטח כבר שמעתם את הדברים - אני לא הולך לחזור עליהם כאן.

אבל דבר אחר: יש במדינת ישראל חוק שלמפלגה אסור לרוץ עם מצע בעל סעיפים גזעניים. בדיוק על הסעיף הזה הוצאה מחוץ לחוק תנועת "כך".

לש"ס אין עדיין באופן רשמי סעיפים גזעניים במצעה. אולם לאור ההתבטאויות החוזרות ונשנות כנגד עולים מרוסיה - שהפעם הידרדרו לכדי הסתה ישירה, כולל שלטים "תחזרו לרוסיה" - יש מקום לתהות אם ש"ס לא מנסה לפתח מעיין מצע "לא פורמלי", שבו ברור לכולם שהיא יוצאת נגד ה"רוסים".

אם היה ניתן להצביע על X אנשים ולומר "אלה אינם יהודים", ניחא. אלא שגיור ויהדות הם עדיין תחום אפור. מה לעשות שאחרי מאות שנים בגלות קשה לעקוב ולגלות בדיוק מי שייך לאן - וזה בלי להזכיר מקרים טבעיים של נישואים מעורבים וכו'. לכן מדינת ישראל נוהגת לפני משורת הדין ונותנת להרבה "יהודים בספק" לעלות, כדי שלא יקרה, חס וחלילה, שאיזשהו יהודי לא יזכה להגנתה - הרי בשביל זה היא נוצרה! אם מדינת ישראל עצמה מוכנה לדחות יהודים המבקשים עזרה, במה אנחנו שונים משאר העולם?

אולם הנוהג הזה של מידת הרחמים אינו מקובל על ש"ס. אפשר להמשיך ולהתווכח על "מיהו יהודי" ושאר נושאים שברומו של עולם, אולם יש פה בעיה מיידית הרבה יותר חמורה. ההסתה הזאת היא לא "באוויר", אלא מוכוונת כלפי ציבור שלם שכבר נמצא כאן. ש"ס בוחרת להתערב באחד מהחיכוכים המסוכנים שבישראל - בין ה"רוסים" ובני עדות המזרח - ולהעמיק את הקרע!!! הרווח מכל הנושא הוא ברור: להשיג עוד תומכים מקרב שכבות חלשות ע"י הסתה. המחיר? קריעת עוד קרע של מדינת ישראל - אבל את המחיר הזה אנחנו משלמים...

בסופו של דבר, זה לא על יהדות ולא על חזירים... זוהי "ריאל פוליטיק" במיטבה... הפוליטיקה היא שדה-קרב, לא?


נובמבר 1999



חברים ב- עוצב על ידי