אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
האם כשרות טובה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

לוחמה [פסיכו] לוגית

מאת: ניצן

את האמת המסקרנת שמענו לא מזמן באחת מההפגנות האיסלאמיות בעד ארגון הטרור חמאס: "אתם מאמינים שהמוות הוא הסוף, אנחנו מאמינים שהמוות הוא ההתחלה!" - זעק המפגין שטוף המוח.

איך ניתן לשכנע מישהו, שנתון כי הוא מאמין שהמוות זה התחלה - לא לסכן את חיי עצמו וחבריו למען מטרה כלשהי? מבחינה מתמטית גרידא זה נשמע כבעיה ללא פתרון... אלא אם כן בוחנים את הנתונים עצמם: האם באמת "נתון" שהוא מאמין שהמוות זה התחלה?

הבה נראה מי (באופן סטטיסטי) מאמין יותר שהמוות הוא התחלה: ילדים שקראו סיפורי אגדות, מאמינים דתיים שונים לסוגיהם, אנשים במקומות נידחים בעולם שמעולם לא נחשפו להשכלה, וחולי נפש מסוימים. ועכשיו נראה מי (באופן סטטיסטי) מאמין בכך פחות: מדענים, אנשים משכילים, אתאיסטים, ובעלי חשיבה אנליטית.

מסקנה לוגית מיידית: אחד המאבקים המבטיחים ביותר בטרור הוא להעביר כמה שיותר אנשים מהקבוצה הראשונה לקבוצה השנייה. איך עושים זאת? התשובה מתבקשת מעצמה על פי אופי הקבוצות הנ"ל: חינוך, הפצת מידע רלוונטי לרוב, שכנוע בנכונותו, אתם כבר מבינים.

אז אולי יחד עם אלפי הפליירים המוטלים ממטוסים על תושבי עזה, כדאי לכלול גם סיכומים קצרים בערבית פשוטה ומגרה לקריאה - על אופן פעילות המוח, מחקרים בנושא הכרה ותחושות, כמו גם מידע בנושא איך ומתי התפתחו כל אותן אגדות בנושא "החיים שלאחר המוות". איכשהו נראה שהחמאס יפחד מפליירים אלה - יש רק לקוות שהישראלים לא.



ראו גם:

 


נובמבר 2023



חברים ב- עוצב על ידי