אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

להפריד עכשיו!

אור דונקלמן

כאדם חופשי, ברור לי שאין מקום לקווי המהדרין בחברה דמוקרטית. יתר על כן, הדבר מנוגד לתפיסת הציונות שלי, ולכן, ברור לי שיש לצאת כנגד דבר התופעה הזה. אבל, גם אתם וגם אני יודעים שאם החרדים יחליטו על הסדר מרצון אמיתי וכן, הדבר היחידי שנוכל לעשות הוא לצקצק בלשוננו.

לכן עת היא להיות חכם ולא צודק.

אני חושב שזה הזמן לשפר את הצניעות גם בערים חילוניות בהן יש תחבורה ציבורית בשבת. האם לדיירי חיפה הנוסעים באוטובוס בשבת לא מגיעים קווי מהדרין? הגיע הזמן שאגד תכפיל תדירות האוטובוסים הנוסעים בשבת, כאשר כל אוטובוס זוגי יהיה מיועד לנשים, וכל אוטובוס אי-זוגי יהיה מיועד לגברים. כמובן, ברוח ועדת משרד התחבורה יש לדרוש שההפרדה תהיה מרצון. בקיצור, קווי שבת מהדרין.

במילים אחרות, מכיוון שהחרדים הפרו את הסטטוס קוו בנוגע לתחבורה ציבורית, הרי שזו העת ל"אזן" את ההפרה. זה הזמן לדרוש ממשרד התחבורה לאשר כמה שיותר קוי תחבורה בשבת. אם אנו רוצים מידה כנגד מידה, הרי שעלינו לדרוש למסד קוי אוטובוס הנוסעים בין אתרים חילוניים (ספריית גבעת רם אל מוזיאון תל אביב, בין תיאטרון הקאמרי ומרכז סוזן דלל), האתרים "שלנו" (כולל גם אתרים ציוניים חשובים). גם לנו יש את הזכות לחיות את חיינו בלי שיפריעו לנו.

ולכן, מלבד הפעלת קווי "שבת מהדרין", אני קורא מעל במה זו לכל חברות התחבורה הציבורית שמעוניינות להפעיל קוי אוטובוסים בשבת ברחבי הארץ לפנות למשרד התחבורה ולדרוש הפעלת "קווי נהרין", קווים שמטרתם לאפשר לכל אדם להגיע למופעים של להקת אוהד נהרין המתקיימים בשבת.

ויפה שבת אחת קודם!

חופש


אוקטובר 2010



חברים ב- עוצב על ידי