אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

יזכור עם ישראל


חופש - עמותה לחופש מדת (ע"ר)
מס' העמותה: 58-0083335
ת"ד 65227 תל-אביב 61652
www.hofesh.org.il

14.6.11

לכבוד
רב-אלוף בני גנץ
רמטכ"ל צה"ל
הקריה, תל-אביב

כבוד הרמטכ"ל,

יזכור עם ישראל

בצער רב קראנו היום ב"הארץ" על החלטתך לשנות את מילותיו המקוריות של "יזכור" מאת ברל כצנלסון, ובמקום "יזכור עם ישראל" לומר "יזכור אלוהים".

אנו מבקשים להחזיר את הנוסח המקורי של "יזכור" לטכסים הצבאיים, משום שאנו מאמינים שחשוב שכל עם ישראל יזכור את בניו ובנותיו, שנפלו למען הגנה על מדינה ציונית, יהודית ודמוקרטית, שבה יהדות היא זהות תרבותית, לאו דווקא דתית.

עם ישראל בארצו הוא עם חופשי, שחלק ממנו הם דתיים המאמינים באלוהים ברמות אמונה שונות, וחלק הם חילונים ואתיאיסטים, שלאלוהים ולאמונה בו אין כל חלק בחייהם. אנו סבורים שהפעם צריך להתחשב ברגשי הציבור החילוני, שחש נפגע ונעלב מההחלטה השרירותית הזאת, המעבירה את משמורת הזיכרון מהעם לישות אמונית-דתית, שאיננה מייצגת את כל רובדי עמנו וזרה לרבים מאיתנו.

כרבים נוספים מבני עמנו, גם אנחנו, המייצגים פלח חילוני חשוב בעם ישראל, חשנו היום נבגדים, משנטלת את משמורת הזיכרון, היקר לקבוצת אוכלוסיה גדולה העומדת דקת דומיה ביום הזיכרון ורבים בה השָכּוּלים הזוכרים את הנופלים יום יום ושעה שעה, והפקדת אותו בידי ישות אמונית-דתית, חסרת משמעות לרבים בעמנו.

אנו מרגישים פגועים כאשר טכס ממלכתי מתאפיין בסממנים אמוניים, המייצגים רק חלק מהעם שלנו, ובכך מהווים גורם מפלג דווקא ברגעים בהם עם ישראל מאוחד סביב כאב גדול. קיימות לא מעט מסגרות אחרות, בהן ניתן למעוניינים בכך, לשאת תפילה דתית.

עמותת "חופש" פונה אליך בבקשה לבטל את החלטתך, ולהחזיר את נוסח דברי הזיכרון ביום היקר והמרגש כל כך לכל בני עמנו למתכונתו המקורית: "יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו..."

אנחנו מאמינים שאתה קשוב לרגשות בני עמנו-עמך, וכמי שעומד בראש צה"ל, שלדאבוננו ימשיך להקריב קורבנות יקרים למען המשך קיומנו כאן בארץ, תבין ותעשה את הצעד החשוב והחיוני הזה.

בתודה מראש ובכבוד רב,

לאה [--], יו"ר



חברים ב- עוצב על ידי