אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
כל מה שרציתם לדעת על ברית מילה או שהעדפתם לא לדעת
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

על הטיעון מתוך ידע קודם למדע
או: הוכחות לנכונותה של הדת היוונית

מאת: ליאור ומאת מיכאל סימקין

אנחנו עדים לתופעה חדשה יחסית במחוזותינו, בה ההחזרה בתשובה לקחה כיוון חדש ו"מודרני": על כל ראש גבעה נישאה ותחת כל עץ רענן צצות להן הרצאות המיועדות ל"ציבור צעיר, חילוני ומשכיל", בהם המרצה מנסה לשכנע את קהל שומעיו כי כל הידע המדעי של ימינו נמצא זה מכבר בתורה או בכל טקסט דתי שנספח לה. השיטה החדשה פותחה בין היתר על ידי זמיר כהן, ונראתה בחוברת "תורה ומדע" משנת 2000 ובספר "המהפך" משנת 2005. על פנינים מתוך אותם הניסיונות, תוכלו לקרוא כאן.

בעוד שלרוב אנחנו נוטים לקחת את טיעוני המחב"תים, לחשוף את השטויות והשקרים המכוונים בהם ולענות להם אחד לאחד, מצאנו את עצמנו עם התובנה שבדרך בה הם עובדים ניתן "להוכיח" רטרואקטיבית גם דתות שאינן היהדות, ואפילו יהיו אלו דתות שפסו מן העולם.

לפניכם שלושה טקסטים קצרים והומוריסטיים ש"מוכיחים" איך לפילוסופים היווניים ולכוהני הדת היוונית האלילית היה "ידע מדעי" מדהים בדיוקו, שנתגלה על-ידינו רק לאחרונה. כמיטב ההשוואה המתבקשת, גם טקסטים אלו יהיו מלאים בהתפלאות, התלהבות, התלהמות ונחרצות מחב"תית נפוצה, תוך כדי קשקשת מדעית שלא קשורה באמת לטיעון וביצוע כמה וכמה קפיצות לוגיות צורמות.

 

תוכן העניינים:

1. הידע המופלא בסודות האטום

2. שבועת הרופא והידע המופלא בהיווצרות מחלות

3. הידע המופלא בגידול מחדש של איברים

 

1. הידע המופלא בסודות האטום:

במשך אלפי שנים חיפש האדם את התשובה למבנה החומר, ממה הכל עשוי, ממה הכל מורכב, כיצד החומר מקבל את תכונותיו, ומה הגורם להבדלים בתכונות הנצפות של הסלעים ושל העצים או של האוויר שאנו נושמים.

במשך אלפי שנים שאלה זו נותרה ללא מענה, בזמן שבאומות העולם השונות פרחו ספקולציות מספקולציות שונות. היו שטענו כי הכל עשוי ממים והיו שטענו כי הכל עשוי מאש, ואפילו דת אתון המצרית ימ"ש גרסה כי העולם כולו עשוי מאור. רק בעת החדשה התגלתה התשובה המדהימה לשאלת השאלות: האטום.

האטום הוא החלקיק הקטן ביותר של יסוד כימי שבו נשמרות תכונות היסוד. כשהתגלה, רווחה הדעה שלפיה האטום הוא חלקיק יסודי שאינו ניתן לחלוקה לחלקיקים קטנים יותר, ומכאן שמו: א (=בלתי) טום (=פריק).

כימאים ופיסיקאים רבים פיתחו במהלך ההיסטוריה מודלים שונים לייצוג מבנה האטום. ג'ון דלטון תיאר את האטומים ככדורים חלקים בלתי ניתנים לחלוקה. לאחר שגילה ג'וזף ג'ון תומסון את האלקטרונים, תואר מבנה האטום על פי מודל עוגת הצימוקים, שלפיו המטען החשמלי החיובי מפוזר בצורה הומוגנית באטום והאלקטרונים, חלקיקים בעלי מטען חשמלי נקודתי שלילי, "תקועים" בו כצימוקים בעוגה - כשהאטומים כולם נייחים.

בשנת 1908 פינו מודלים אלה את מקומם לטובת המודל הפלנטארי, בעקבות ניסוי רתפורד. על פי המודל הפלנאטרי האטום בנוי מגרעין, שבו מרוכזים נייטרונים (נטולי מטען חשמלי) ופרוטונים (בעלי מטען חשמלי חיובי). מסביב לגרעין חגים ככוכבים בפלנטה אלקטרונים שמטענם שווה והופכי למטענם של הפרוטונים ומספרם כמספר הפרוטונים שבגרעין, כך שמטענם החשמלי השלילי הכולל שווה למטען החיובי הכולל של הפרוטונים ומטען האטום כולו הוא אפס. כמובן שגם מודל זה ידע שינויים ברבות השנים. כיום אנו יודעים למשל כי האטומים אינם נייחים, אלא נמצאים בתנועה מתמדת לכל הכיוונים ומתנגשים אלה באלה ללא סוף.

אטום הליום ע"פ המודל הפלנטארי

אך ראו זה פלא: דווקא בתרבות יוון נודע האטום כבסיס כל החומר כבר בסביבות השנה 400 לפני הספירה!

חכמינו זיכרונם לברכה, הגדולים בכל סודות ונצורות העולם, דמוקריטוס ולאוכיפוס, הגו את תורת האטום במו ידיהם, בצורה מדהימה ברמת הדיוק שלה שלא נופלת מהידע המדעי החדיש ביותר שיש בידינו היום! הם ידעו כבר אז, לפני 2400 שנים (!) שאנחנו בנויים מאטומים קטנים, שמשתנים בצורה וגודל, שנעים תמיד במרחב ריק. אף אחד אחר באותה תקופה או בתקופה מאוחרת יותר, או מאמונה אחרת לא טען זאת. אצל היהודים והנוצרים התפשטה תורת שקר לגבי ארבעת היסודות, ועד לא מזמן אף אחד לא העלה על הדעת שהם צדקו.

אפילו בפיזיקה לפני המודל של דויד בוהר, האטומים לא היו נעים במרחב, הם היו צמודים ונייחים. רק עם מודל בוהר בשנת 1913 (!!!) התגלה שהאטומים נמצאים כל הזמן בתנועה מתמדת. זאת אומרת שהיוונים הללו ידעו את תורת בוהר במאה ה 5 לפני הספירה (סוף תקופת הנביאים), וכל זאת ללא ציוד מדעי מתוחכם וללא מעבדות ומאיצי חלקיקים למיניהם, אז איך זה יתכן?

החכם המר"ן דמוקריטוס איש אבדרה זצוק"ל

עלינו למצוא את ההסבר באמונה הדתית שלהם. אל לנו לשכוח שהיוונים היו מאמינים אדוקים, והקריבו לאלים שלהם קורבנות רבים. לכן ההסבר היחיד שיעלה על הדעת, הוא שהאלים היווניים התגלו לדמוקריטוס וסיפרו לו את האמת. לא כל כך ידוע מי מהאלים אכן התגלה. רוב המומחים היום סוברים כי היה זה זאוס ראש הפנתיאון, אבל יש לגבי הנושא הזה מחלוקת. דבר אחד ברור - שום אל, וודאי לא יהוה העברי, לא מנע את עמו מללכת מדרכי שקר, ולכן איננו אל אמת. רק האלים היווניים הם אלים חיים המגלים למאמיניהם את כל רזי היקום, והם אלי אמת!!

מכיוון שכל העמים התערבבו, ולא ניתן למצוא היום מהו מוצאו המדויק של כל אדם ואדם, סביר מאד שכל האנשים בעולם הם צאצאים גם של היוונים, בודאי שאנחנו צאצאים רוחניים של היווניים, ולכן אל לנו להזניח את הרוחניות הדתית שהשפיע על המחשבה האמיתית של האומה הזאת. רק בזכות קורבנות לאלים היוונים תבוא הישועה לנו, לבנינו עד עולם!

 

2. שבועת הרופא והידע המופלא בהיווצרות מחלות:

היום אנו יודעים כי מחלות נגרמות בשל שלל גורמים וסיבות אפשריות: מחלות יכולות להיגרם כתוצאה מגורם פנימי, כגון פגם גנטי או שינוי כרוני בגוף, או כתגובה לגורמים חיצוניים, כגון חיידקים, נגיפים או טפילים אחרים. גורמים חיצוניים אינם בהכרח יצורים חיים, שכן קרינה ותרכובות רעילות משפיעות על גוף גם הן. היום, עם התפתחות מדע הביולוגיה והרפואה, אנחנו יודעים את הגורמים למחלות רבות מספור, וגם את דרכי הטיפול בהן - כל גורם והטיפול המיועד לו.

אך בעוד היום אנו יודעים כי כל מעוררי המחלה הינם גורמים טבעיים הניתנים לטיפול בשיטות רפואיות שונות - בעולם העתיק הייתה נפוצה הדעה שמחלות הם עונש מהשמיים, ודתות שקר למיניהן השלו את מאמיניהם שכדי להתרפא ראוי פשוט להקריב קורבן לאלים או להתפלל להם. וכבר נאמר באחת הדתות האליליות: "ואם לא תשמעו לי ולא תעשו את כל המצוות האלה... והפקדתי עליכם בהלה את השחפת ואת הקדחת" (ויקרא כו', טז') - כלומר המחלות הם עונש מהשמיים.

היהודים שומרי תורה ומצוות גם נמנעים מלרפא גויים בשבת. כלומר הרפואה ודיניה, נקבעים כחלק מהדת. המוסר הרפואי, נקבע על-ידי קביעות הלכתיות דתיות. מכאן נראה בבירור שרפואה ודת משמשים בערבוביה, וככה היה בכל העולם העתיק. הדת והרפואה היו חלק מאותה תבנית שלמה של יקום, שבו האלים משליטים את סדר החיים על בני אדם.

חיידקים. ידועים כמעוררי מחלה

אמרתי כל העולם העתיק? מלבד עם אחד חכם ונבון: היוונים!

 

החכם הגאון בקודש, היפוקרטס זצוק"ל, בן המאה החמישית לפני הספירה, בחר בדרך ההיגיון הבריא, וגרס כי מחלות נגרמות כתוצאת סיבות טבעיות שאין כל קשר ביניהן לבין הדת האלילית או המאגיה: "אשר על כן, בהתייחס למחלה המכונה הקדושה: מנקודת מבטי היא איננה נראית בשום פנים ואופן לא אלוהית ואף לא קדושה יותר מאשר מחלות אחרות, כי אם כזו הנגרמת בדרך-הטבע ונוצרת כשאר תחלואי-הגוף. גברים רואים בטבעה ובגורמיה את יד-האלים בגין בורותם והשתוממותם..." (על המחלה הקדושה", הקורפוס ההיפוקרטי)

לזכותו של היפוקרטס נזקף סיווגן של מחלות בתור "חריפות", "כרוניות", "מקומיות" ו-"מגפתיות" ועשותו שימוש במונחים כגון "הרגזה", "הדרדרות", "רזולוציה", "משבר", "עווית", "שיא" ו-"החלמה". תרומה עיקרית נוספת של היפוקרטס למדעי-הרפואה אפשר שתמצא בתאוריו את הסימפטומטולוגיה (תסמינים), הממצאים הגופניים, הטיפול הניתוחי והפרוגנוזה של אמפיאמה בבית החזה, כלומר, הצטברות מוגלה בקרום הפנימי של החזה. כתביו נותרו בעלי משמעות בעבור תלמידי רפואה בני-זמננו הניגשים ללימודי רפואת הריאות ונתיחתן. היפוקרטס אף זכה להיות מנתח החזה המתועד הראשון בהיסטוריה, וממצאיו בשדה זה עודם בתוקף, עד ימינו אנו.

ושוב, נשאלת השאלה, כיצד זה יכול היה לדעת היפוקרטס את כל ידיעותיו הרפואיות המרשימות, וכן את עובדת היות מחלתו של האדם פרי גורמים טבעיים לחלוטין, אי שם לפני 2400 שנים??

התשובה היא האחת - האלים הם שסייעו בידו וחלקו עימו את חוכמתם, והייתה זו האלה מנרווה, אלת החוכמה והמדעים ומלחמת הצדק, אשר פתחה לו מעיין עצום של ידע עליון שלא ידע העולם כמותו.

כמו כן, התנבאותו לאלה מינרווה היא זו שאפשרה לו לדעת כי מעוררי המחלות הינם גורמים טבעיים ולא מעשה ידם של האלים. מאחר ואף בן אנוש לא זכה לדרוך באולימפוס ולראות במו עיניו האם האלים הם העושים זאת או לא, אך ורק "מידע פנימי" המגיע מידי האלים עצמם יכול להסביר את התגלית המדהימה הזו, 2200 שנים לפני שלואי פסטר גילה לראשונה את החיידקים!!

החכם המר"ן היפוקרטס איש קוס זצוק"ל

אבל לא זהו ההישג הגדול של היפוקרטס. ההישג הגדול שלו באמת, הוא בתחום המוסר של הרפואה, שכן הוא הבטיח את כל מה שהיום נחשב כנורמת ההתנהגות של רופא אל מול המטופל, כגון שמירה על פרטיות החולה, הבטחת סודיות המידע הרפואי, הגשת עזרה רפואית לכל חולה וכדומה - ועד היום הרופאים נשבעים את שבועתו!

זהו נוסח שבועתו של היפוקרטס:

"אני נשבע בשם אפולו המרפא, בשם אסקלפיוס, היגיאה ופנקיאה, וכל האלים והאלות עדי, כי אקיים את השבועה ואת האמנה דלהלן כמיטב שיפוטי ויכולתי: לכל בית שבו אבקר, אגיע לטובת החולה, ולא אבצע שום פשע ולא אגרום לנזק בכוונה תחילה. כל אשר אראה או אשמע תוך כדי הטיפול ואפילו מחוץ לטיפול, ושלא נועד להפצה, אשמור לעצמי, ואתבייש לדבר על הדברים הללו עם אחרים".

כמובן שמהות השבועה הוא אמונה באלים היוונים, והשבועה הינה חסרת משמעות וריקה מתוכן באם לא רואים בה חלק מהדת היוונית הקדושה! כל רופא ורופא עלי אדמות הנושא את שבועתו כרופא מחויב לשאת אותה בשמם ולמענם של האלים היווניים, או ששבועתו אינה שבועה, ולא יתכן לסמוך עליו כי אכן ישמור על סודיות המידע האישי שבידיו או שישתדל ככל יכולתו לסייע בידי החולה וראינו אסונות גדולים מתרגשים עלינו מרשעות שכזאת!!

רק דת אמת וצדק, הדת היוונית, יכולה להבטיח את התקדמות הרפואה ואת אמינותם של העוסקים במקצוע קדוש זה!

 

3. הידע המופלא בגידול מחדש של איברים:

פרומתאוס היה, על פי המיתולוגיה היוונית הקדושה, טיטאן בן לדור האלים הראשון, וצאצאם של אמא אדמה, גאיה, ואל השמיים, אוראנוס.

בספר המיתולוגיה הקדוש "תיאוגניה" מסופר נביאנו הגדול והצדיק, המשורר הקדום בן המאה השמינית לפני הספירה, הסיודס, על זאוס הקוצף על שרימו אותו בני האדם ולוקח מהם כעונש את האש - מה שגוזר עליהם כליה. בתגובה, פרומתאוס, אוהב האדם, התגנב אל האולימפוס, גנב את ניצוץ האש, והחזיר את האש לבני האדם. כשגילה זאוס את אשר עשה פרומתאוס הוא החליט להעניש גם את פרומתאוס וגם את בני האדם.

בני האדם נענשו בכל הרעות החולות שיש היום בעולם, ולכל הדורש ידע ואמת שירחיב דעתו בעלילות בריאת האישה הראשונה, פנדורה, והתיבה שניתנה לה (תיאוגניה, פרק ג' פסוקים טז' - מו').

עונשו של פרומתאוס היה רק הוגן: זאוס ציווה לקשור אותו באזיקים לצוק סלע בקצה העולם כאשר נשר מגיע מדי יום ואוכל את כבדו, ומידי ערב היה חוזר הכבד וגדל מחדש, וכך חוזר חלילה כל יום ויום. זאוס אמנם הרשה להרקולס בנו, כעבור זמן, להרוג את הנשר אך לא כתוב במפורש אם אכן פרומתאוס שוחרר מכבליו.

פרומתאוס והנשר

אך העניין בו אנו עוסקים כרגע הוא הידע הרפואי המדהים שמוזכר ב"תיאוגניה": שימו לב שהנשר זולל לו נתחים מהכבד של פרומתאוס בכל יום, והכבד גדל חזרה. הכבד הוא האיבר היחיד בגוף האדם שמסוגל לגדול מחדש לאחר שהוסר נתח ממנו. לאחר שהוסר קטע מהכבד, הוא ממהר לשוב ולגדול בחזרה - דבר שלא קיים באף איבר אחר, כולל העור. היום, למשל, כשעושים השתלת כבד, אפשר לקחת את אחת מאונות הכבד מתורם חי והוא יצמח לשני כבדים בגופים שונים!

שימו לב שאם הנשר היה אוכל לפרומתאוס את הכליות או הלב או התחול - איברים אלו לא היו גדלים מחדש ליום הבא, ופרומתאוס היה מת, דבר שלא יאה לדת משפט הצדק שמנהיג זאוס. רק חוכמה אלוהית כשל מלך כל האלים יכלה לדעת שהכבד הוא האיבר היחיד שמסוגל לגדל את עצמו מחדש - וזהו ידע רפואי וביולוגי מדהים שהתגלה רק במאה הזו ונכנס לשימוש רפואי רק לפני שנים ספורות! מדהים כיצד ידעה זאת ה"תיאוגניה" במאה השמינית לפני הספירה - לפני יותר מ- 2700 שנים!!

כמובן שמדע הרפואה לא גורס שגידולו של הכבד נמשך רק יום אחד, אך בל נשכח את העובדה ההיסטורית החשובה שפרומתאוס היה טיטאן ושכוחו השתווה לזה של האלים, ולכן מחויב המציאות שהוא ריפא עצמו מהר יותר מאשר אנחנו, בני התמותה, מסוגלים.

אם היית שואל ביולוג או רופא במאות הקודמות מה הסבירות שהדבר הזה נכון, ושהכבד הוא האיבר היחיד בגוף שמשחזר את עצמו - הוא בוודאי היה צוחק בפניך - אר רק כוהני הדת היוונית נותרו נאמנים למורשתם והחזיקו נאמנה בדעתם זו מתוך ידיעה ברורה כי כל הידע המדעי כבר מופיע בספרי המיתולוגיה הקדושים!!

 

שובו ומהרו וחזרו בתשובה שלמה בפני זאוס מלך האלים השולט באולימפוס וכל צבא השמים עומד לשרתו! השתחוו בפני ברקיו והיוושעו ואל תוסיפו עוד לחטוא בחטא ההיבריס הנתעב!! יום הגאולה קרב ובא!!

 


מאי 2009



חברים ב- עוצב על ידי