אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

לחילונים נמאס לוותר!

מאת צוות אתר חופש

חופש - מאמרים

השר לשעבר משה קצב פרסם מאמר ב"מעריב", ואפרופו העברת הטורבינה בשבת אמר: "לחילונים קל יותר לוותר": בהתחלה הוא מצפה את דבריו בבגדי המלך החדשים - "אינני תומך בעמדת החרדים. אני מתנגד לעמדתם בעניין גיוס בני ישיבות, ואני מתנגד לכפות על המגזר הפרטי סגירת בתי עסק בשבת" - אבל - הוא מוסיף את האבל שמותיר את דבריו עירום וערייה - "הציבור החילוני המתנגד אינו מגלה הבנה, התחשבות וסובלנות לעמדות הציבור הדתי", ומסכם - "לחילונים קל יותר לוותר".

חופש - מאמרים

שלושה דברים לנו אליך, מר קצב: קודם כל, נמאס לנו מהוויתורים האין סופיים שוויתרנו, שאנחנו מוותרים ושאנחנו נדרשים לוותר יום יום לדתיים, בכל נושא חשוב יותר וחשוב פחות בחיינו! הגיע הזמן שהוויתור יהיה הדדי ושכל אחד באמונתו יחיה. מי שוויתר מאז קום המדינה ועד היום זה אנחנו - הציבור היהודי החילוני, ולנו זה פשוט נמאס! נמאס לנו לוותר לדתיים, ונמאס לנו לשמוע ממנהיגי הציבור "שלנו" שדורשים מאתנו לוותר.

שנית, אנחנו חייבים לעזור לציבור גדול שנתקע בימי הביניים, ואימץ לעצמו מיני מנהגים משונים (איסור להפריד גביעי יוגורט בשבת, איסור להדליק אור בשבת או לנסוע בשבת, איסור לנעול נעלי עור בימים מסויימים ועוד המון מנהגים כאלה), על ידי כך שנראה לציבור הזה שאפשר לחיות גם אחרת. לאט לאט יעבור הציבור הגדול הזה לחיות במאה העשרים. דרך אגב, גם לנו ולהרבה חילונים יש מנהגים משונים (אחד מאיתנו, למשל, צופה בעניין בתוכניות טלוויזיה שבהן מראים מגרש דשא ועליו אנשים מתרוצצים אחרי כדור), אבל אנחנו לא חושבים שיקרה אסון אם לא נקיים את המנהגים המשונים האלה. ואנחנו גם לא חושבים להכריח מישהו לקיים אותם.

במלים אחרות, לא ממש איכפת לנו מגביעי היוגורט ומהשטויות האחרות, כל עוד נותנים לנו לחיות בלי לכפות עלינו את השטויות האלה.

דבר אחרון: כיהודים וכבני אדם, אנחנו רואים חובה לעצמנו להתעקש ולא לוותר על הרבה דברים שמשמעותם לחסוך סבל לאנשים אחרים, וליצור חברה טובה יותר. דוגמה טובה היא עניין הטורבינה: העברתה בערב שבת חסכה סבל מהרבה אנשים שביום חול היו מתייבשים בפקקים. זו כמובן רק דוגמה אחת. יש עוד הרבה.

אלה הסיבות העיקריות, מר קצב, שגורמות לכך שהחלטנו להפסיק לוותר.

חופש - מאמרים


אוגוסט 1999



חברים ב- עוצב על ידי