אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

אמת אחת ויחידה

כבר התייחסנו לא אחת בעבר לתופעת אתרי "שאל את הרב" הדתיים, הנפוצים מאד באינטרנט הישראלי * (ולא רק). למרות זאת, לפעמים אנו מופתעים לטובה - והנה דוגמא אחת שמצאנו לאחרונה באחד האתרים האלה (אתר "כיפה" במקרה זה). מעט ישנה אמנם (מלפני כתשעה חדשים), אבל טובה וראויה. אנו שמחים שלפתע נשמעת התנגדות לאמת אחת ויחידה ממקור יחיד ולתלות בה ובמלמדיה. וכאמור, המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם:

תוכן השאלה

לכבוד הרב!
שמעתי מכמה כיוונים על שיטה ושמה "התורה של ימימה", שיטה בה לומדים קבוצות שונות מכל רחבי הארץ כתבים של אשה (שהבנתי שנפטרה לפני מס' שנים) בשם ימימה אביטל. ברצוני לשאול את כבוד הרב האם שיטה זו בדוקה מבחינת התכנים הרוחניים. אודה לרב מאד אם יוכל להשיב לי מהר ככל האפשר, תודה רבה!

תוכן התשובה

שלום וברכה
אני מצטער על האיחור בתשובה. אני לא מספיק הכל.
אינני יכול להתייחס למה שאיני מכיר על בוריו. אוכל רק לומר שאני מתנגד עקרונית לכל "שיטה" הבנויה על אמת אחד ויחידה, ועל אדם אחד. אני שומע בה צליל של שרלטנות, ובאופן קטגורי היא לא יכולה להיות נכונה, בשל העובדה שהמציאות עמוקה יותר מאשר היכולת להיכנס לתוך משבצת אחת. אם אתה מזהה שהיא עוזרת לך אך לא משתלטת עליך - השתמש בה. אם אתה חש כי אתה נעשה פונדמנטליסטי ותלוי בה ובמלמדיה - ברח ממנה, כי זה סימן מובהק למשהו שאינו טוב.

כל טוב ובהצלחה

התשובה התקבלה מהרב יובל שרלו בתאריך א´ אלול ה´תשס"ד

* ראה גם כאן ו- כאן ובמיוחד כאן .


מאי 2005



חברים ב- עוצב על ידי