אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויברא האדם את אלוהים בצלמו
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > במות חופש  לגירסת הדפסה     

במת חופש - במת חופש - במת חופש

גליון מספר 105
הרב יובל שרלו בוחר להתעלם

מאת: ניצן


האינטרנט הישראלי, כידוע לכולנו, מלא באתרים הבאים ללמד את הגולש יהדות מהי. לפי טעמנו חשוב אכן שאדם יכיר את מורשת העם שלו. במסגרת הכרות זאת - בנוסף להכרת החומר עצמו - חשוב לא פחות להבחין בין היסטוריה אמיתית לבין אגדות עם, לדעת להטיל ספק בדברים שנאמרים ללא בדיקה, להכיר גם את התאמתם של דברים שנכתבו לתקופה בהם נכתבו, וללמוד את החיובי והשלילי תוך ההבנה ששניהם קיימים.

לא כך סובר הרב יובל שרלו, העונה לשאלות הגולשים באתר 'מורשת'. להלן דו השיח המתפרסם בינו לבין גולש באתר (והבאנו את הדברים במדויק כפי שנכתבו):

כותרת השאלה: אתר דעת אמת

תוכן השאלה: אנני יודע אם שאלה זו צריכה להתפרסם, אך הבעיה קיימת וראוי למצוא לה פתרון. קיים אתר ברשת בשם "דעת אמת" שמציג מאמרים כנגד היהדות, אך בצורה למדנית. חלק מן הדברים הם השמצות גרידא וחלקם דברים שניכר שהכותב איננו קוטל קנים. והדבר מביא נערים ואפילו בחורים צעירים בישיבות למבוכה. האם יש לצאת כנגד במאמרי תגובה, להיות מורים לנבוכים, או שמא להתעלם?

תוכן התשובה: שלום וברכה עמדתי היא שהתעלם זה הטוב ביותר. כאשר נפגשים עם דעות אחרות יכולה לצאת מכך ברכה מרובה. ברם, הדבר תלוי אם המגמה היא לבנות או להרוס. כאשר נפגשים עם דעות שמגמתן להרוס אין ערך של ממש בפגישה, ועל כן כדאי להתעלם. ברכה מרובה מיציאה נגד לעולם אינה יוצאת, הברכה מצויה במקום בו בונים ומתקדמים, ולא במקום בו צווחים. כל טוב

ומכאן הניתוח הקצרצר שלנו: שימו לב לתירוץ הרבני: מותר (ואף רצוי) להתעלם מדעות אשר לדעת המתעלם מגמתן "להרוס", גם אם בפועל מדובר בניתוחים ביקורתיים ורלוונטיים עד מאד לטקסטים יהודיים - ניתוחים אשר אילו היה הרב מתייחס לתוכנם במקום לעצם קיומם, לא היה בזה משום פחיתות כבוד לו, וייתכן והגולש והרב כאחד היו יוצאים נשכרים.

ולאלו שבוחרים לא להתעלם: אתר דעת אמת

במת חופש


חברים ב- עוצב על ידי