יהודים "טועים" ... הם מה שנקראים היום ה"חילונים"ב"ה אתר חופש שלום, ראשית - תודה על תגובתכם. מקריאת המכתב הבנתי, שיש לי עסק עם אנשים שמבינים עניין, ומטרתם היא להסביר את עמדותיהם ואת רוח מחשבתם לציבור.
א. אני מסכים שכל התארים שמכנים אתכם (אגב אני לא אוהב להשתמש כלפי יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות לעת-עתה בגוף שני וזר כלשון "אתכם" כי הרי כולנו יהודים ולכולנו אותו אבא [=הקב"ה] רק שהדעות שלנו חלוקות) הינם משוללים מכל וכל וגורמים להרס וחורבן בחיים ובקשר ההדדי. אנו חסידי חב"ד הנאמנים לתורתו של הרבי שליט"א מליובאוויטש המלך המשיח מאמינים ודוגלים בשיטה של לאהוב כל יהודי ולכבד כל אדם ללא יוצא מן הכלל וללא הבדל בין דת, מגזר ומין.
אולם, מה שכתבתם כנגד אופני ה"החזרה בתשובה" - יש צדק בדבריכם בהתייחס לאופנים כמו של ש"ס, הליטאים ודומיהם, שאת תהליך החזרה בתשובה הם מלווים בהפחדות, באיומים וכל המטרה שהיהודי חוזר בתשובה היא מפני הפחד והיראה מהעונש וכו', ולא כי הוא רואה בדת משהו חיובי שכייף להיות שם!... אולם, אופן ההחזרה בתשובה של חב"ד הוא אך ורק להראות ליהודי השני את היופי שביהדות, את הכיף שבלהיות דתי, וכל זה מתבצע ע"י השפעת "שפע אור ואהבה", זאת-אומרת בכיף, בסחבק, בקלות ובקצב שלו. אני אגיד לכם עוד משהו: אבא שלי מנהל ישיבה של חב"ד לחוזרים בתשובה ב....צפון תל-אביב! בישיבה שלו ישנם באופן קבוע בסביבות 60-70 חבר'ה ובכל שנותיה של הישיבה (7 שנים) עברו שם מאות בעלי תשובה שכולם חיים באורח דתי. מה שבטוח הוא שהם נהנים מהחיים של היום הרבה יותר מהחיים לפני החזרה בתשובה. חלקם משמשים כ-עורכי דין, אנשי עסקים, בעלי מקצוע ואת הכל משלבים עם לימוד תורה, קיום מצוות וכו'. כידוע לכם, חב"ד נמצאים בכל מקום בעולם כפשוטו! מהודו, תאילנד, יפן וסין עד להרי האלפים, אלסקה והאיים הקראיבים בקיצור כל מקום שיש יהודים ואפילו הנידח ביותר בעולם. לכל בית חב"ד מגיעים המטיילים הישראלים או יהודים תושבי המקום ומקבלים שירות הכולל אכילה שתיה ולינה בחינם ללא בקשת תמורה כל-שהיא וללא שטיפת מוח על חזרה בתשובה וכו'. כל חב"דניק שהולך להקים בית חב"ד לוקח בחשבון את הנטל הכספי שבדבר, את הנטל של חינוך הילדים, של הטסת אוכל כשר מהארץ, של המסירות לאורחים וליהודי העיר וכו' וכו'
לא באתי כאן לייחצן את חסידות חב"ד והרבי שליט"א מליובאוויטש באתי רק לשתף אותכם בדרכים שלנו לקרב יהודים "טועים" ואל תכעסו על הביטוי, כי הסיבה שאנו בכלל יוצאים לקרב יהודים מהרחוב ולהביא אותם לעולם היהדות היא מהסיבה שבמקור, אבותינו היו יהודים דתיים שומרי תורה ומצוות. רק שבמשך השנים, עקב הבילבול שנוצר והקירבה לגוים ולמעשיהם היו יהודים טובים כשרים ונאמנים שירדו מדרך אבותיהם, במילים פשוטות "טעו בדרך", סטו מן המסלול הישר למקומות שלא שייכים אליהם וצאציהם (שלא באשמתם ולא ברצונם) הם מה שנקראים היום ה"חילונים", (במאמר-המוסגר "חילוני" זהו ביטוי שחב"ד לא משתמשים בו היות וכל יהודי הוא בן של הקב"ה ואיך ניתן להשתמש על בן של מלך מלכי המלכים בזילזול "חולני"...) ומה שאנו עושים זה, מראים לו את הפן היהודי-דתי כנ"ל, ול"חילוני" נשאר לבחור או לשאר באותו מצב או ל"חזור בתשובה". תכל'ס אתם צודקים: החרדים שכותבים את השטויות הללו טועים בטעות חמורה, כי כל ההסתכלות שלהם על היהודי הלא דתי פגומה מהשרש, אולם מכאן ועד להכליל את כל הציבור הדתי בשטויות שלהם זה כבר לא בסדר ועל כך התלוננתי. חוץ מזה הממסד הדתי לא דוגל בשיטה שאותה אתם מנסים לייצג, ואפילו להיפך. ב. אין לי שום דבר נגד הביקורת שאתם מותחים! זכותו של כל אחד לבקר את מה שהוא חושב שצריך ביקורת.
ג. בדבריכם אודות הערות על לבוש הנשים שלכם אתם צודקים אילו, כפי שכתבתם, הן הלכו סה"כ עם שרוולים קצרים. אולם אחת שהולכת ללא שרוולים וכד' במקומות שיודעת שדבר כזה מפריע ונוגע לחינוך הילדים וכו' - זה כבר לא בסדר. יש לציין כי בבתי חב"ד מסתובבים הן בנים והן בנות ואף אחד לא מעיר על צורת לבוש או על צורת התנהגות כל עוד זה לא חורג מגדר הרגיל, וגם במקרים כאלו מעירים בעדינות ובצורה מכובדת. ד. אתם יכולים להציג ם את היופי שבדתיים, כי יש מה להציג והרבה, שחבר'ה כמוני לא ירימו גבה על מטרתכם הבולטת מביקור קצרצר באתרכם! לא יזיק אם תביאו קישור לאתר דתי שמציג גישור בין שתי הצדדים. כמו אתר חב"ד וכד'. בכל מקרה ובכל מצב, שיהיה לכם כל טוב, שתצליחו בכל מה שתעשו, שנשמע בשורות טובות, והעיקר הבשורה הטובה ביותר היא: שמלך המשיח בא לגאול אותנו וזה הסוף לגלות, לסיכסוך, ליריבות ולבלאגן. בינתיים אשמח לקבל תגובה על המכתב.
ואסיים ב- יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! נ.ב. 1. אני נמצא כרגע בניו-יורק בבית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח בברוקלין ואני חוזר בעוד שבוע לארץ. 2. דרך-אגב, סבא וסבתא שלי גרים בחיפה וכרגע אינם דתיים, אז יש לי שייכות משפחתית לצד ההוא... המכתב הבא הופיע בעיתון חב"ד בתחילת שנת 2000, לאחר המכות הנמרצות שהוכו בהם נציגי 'דעת אמת' בבואם לחלק חומר מודפס בכפר חב"ד (כשם שעושה זאת אביו של הכותב בצפון תל-אביב): מאי 2004 |