הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

שירת נשים בכנסת

מכתב שנשלח על-ידי עמותת "חופש"

חופש
חופש - עמותה לחופש מדת (ע"ר)
מס' העמותה: 58-0083335
ת"ד 65227 תל-אביב 61652
www.hofesh.org.il

 

לכבוד ח"כ דליה איציק, יו"ר הכנסת,
כל חברות הכנסת,
יו"ר סיעות העבודה, קדימה, ליכוד, מרצ, גמלאים
העתקים: נשיא המדינה, נציב קבילות הציבור שליד משרד מבקר המדינה
עיתונות

נכבדינו,

בבעתה, בתחושת תסכול איומה ובכעס רב שמענו את דבר החרפה שנעשתה בכנסת ישראל, כשהדירו את רגלי חברות הכנסת, המכהנות במקהלת הכנסת, מהשתתפותן בשירת ההמנון הלאומי במליאת הכנסת, כחלק מן האירוע הממלכתי שנערך בכנסת לכבודו של מר בראון, ראש ממשלת בריטניה.

הטענה של "התחשבות" ברגשות ח"כים חרדיים היא מעיקרה ומראשיתה חסרת כל הצדקה שכן רגשות יש לכל ח"כ, ולכל אזרח במדינה, ואם נשקול על מאזני-צדק את רגשות העם, מיותר לומר לאן ייטו כפותיהן.

הדרתן של חברות הכנסת ממקהלת הכנסת בשל היותן נשים משדרת לנו ולעולם כולו, שישראל היה מדינה דתית, בניהול מימסד דתי, שזכויות האישה ומעמדה בחברה נרמסות בה בגסות וברוע-לב, וכי בראש סולם העדיפויות של המדינה נמצאת החברה החרדית, על רגשותיה הייחודיים, וזאת על חשבון כל שאר בני האדם וזכויותיהם הבסיסיות והאנושיות, ובניגוד מוחלט לכתוב במגילת העצמאות: "מדינת ישראל [...] תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין..."

אנחנו, חברי עמותת 'חופש', יהודים חילונים שהשוויון, הדמוקרטיה וההומניזם הם נר לרגלינו, מוחים בכל העוצמה שאדם חופשי מסוגל למחות, כנגד העוול והחרפה שנעשו בריש גלי בכנסת ישראל, ודורשים ממנהיגיו שאירוע כזה לא יחזור, הן למען ההגינות האנושית, הן למען שמירת כבוד המדינה בעינינו ובעיני העולם הנאור.

בכבוד רב,

. . .
ועד עמותת חופש

חופש

בעקבות המכתב שלנו לעיל, התקבלו במערכת "חופש" תשובות ממספר חברות כנסת (מארבע בלבד), וברצוננו לשתף אתכם בתוכנם. המכתבים שמורים במערכת. נשמח לעדכן אתכם בהתפתחויות נוספות בנושא חשוב זה.

כתב לנו העוזר הפרלמנטרי לח"כ אורית נוקד:

......
ח"כ אורית נוקד קראה את מכתבכם ומודה לכם על האכפתיות והמעורבות שאתם מגלים. אורית וח"כיות נוספות פנו במכתב בנושא ליו"ר הכנסת ובקרוב צריך להתקיים דיון בנושא בעקבות דרישתן החד משמעית.
......
שוב תודה רבה
......

כתבה לנו העוזרת הפרלמנטרית לח"כ קולט אביטל:

......
חה"כ קולט אביטל יזמה יחד עם חה"כ מרינה סולודקין וחה"כ אורית נוקד מכתב (כולן חברות במקהלת הכנסת) מכתב תקיף ליו"ר הכנסת בנושא הדרת רגלי נשות מקהלת הכנסת מהמליאה. במכתב גם דרישה לשמוע את עמדתה בנושא באופן ברור. על המכתב חתמו חברות כנסת נוספות.

כולנו תקווה כי הכנסת הפנימה את גודל הבושה וארועים מעין אלה לא יישנו בעתיד.

שבוע טוב.
......

כתבה לנו ח"כ זהבה גלאון:

......
ראשית תודה רבה על פנייתך שהתקבלה בברכה.

אני תומכת בכל מה שנאמר. ההחלטה למנוע מנשים להשתתף במקהלה בביקורו של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הייתה טעות חמורה של הכנסת. הכנסת תפקידה לתת ביטוי לערכים דמוקרטיים של שוויון בכלל, ושל שוויון בין נשים וגברים בפרט! ההחלטה הזו מוכיחה שהכנסת נותנת לגיטימציה ומאפשרת את הכפייה הדתית שמסתמכת ודוגלת באפליה פסולה על רקע מיני.

בברכה,
זהבה גלאון

כתב לנו דובר הלשכה של ח"כ אסתרינה טרטמן:

......
חה"כ טרטמן זעמה גם כן נוכח "סילוק" חברות הכנסת ממקהלת הכנסת. על כן חתמה על מכתב בנושא שהופנה ליו"ר הכנסת דליה איציק.

בברכה,
......


יולי 2008