הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

לוחמה [פסיכו] לוגית

מאת: ניצן

את האמת המסקרנת שמענו לא מזמן באחת מההפגנות האיסלאמיות בעד ארגון הטרור חמאס: "אתם מאמינים שהמוות הוא הסוף, אנחנו מאמינים שהמוות הוא ההתחלה!" - זעק המפגין שטוף המוח.

איך ניתן לשכנע מישהו, שנתון כי הוא מאמין שהמוות זה התחלה - לא לסכן את חיי עצמו וחבריו למען מטרה כלשהי? מבחינה מתמטית גרידא זה נשמע כבעיה ללא פתרון... אלא אם כן בוחנים את הנתונים עצמם: האם באמת "נתון" שהוא מאמין שהמוות זה התחלה?

הבה נראה מי (באופן סטטיסטי) מאמין יותר שהמוות הוא התחלה: ילדים שקראו סיפורי אגדות, מאמינים דתיים שונים לסוגיהם, אנשים במקומות נידחים בעולם שמעולם לא נחשפו להשכלה, וחולי נפש מסוימים. ועכשיו נראה מי (באופן סטטיסטי) מאמין בכך פחות: מדענים, אנשים משכילים, אתאיסטים, ובעלי חשיבה אנליטית.

מסקנה לוגית מיידית: אחד המאבקים המבטיחים ביותר בטרור הוא להעביר כמה שיותר אנשים מהקבוצה הראשונה לקבוצה השנייה. איך עושים זאת? התשובה מתבקשת מעצמה על פי אופי הקבוצות הנ"ל: חינוך, הפצת מידע רלוונטי לרוב, שכנוע בנכונותו, אתם כבר מבינים.

אז אולי יחד עם אלפי הפליירים המוטלים ממטוסים על תושבי עזה, כדאי לכלול גם סיכומים קצרים בערבית פשוטה ומגרה לקריאה - על אופן פעילות המוח, מחקרים בנושא הכרה ותחושות, כמו גם מידע בנושא איך ומתי התפתחו כל אותן אגדות בנושא "החיים שלאחר המוות". איכשהו נראה שהחמאס יפחד מפליירים אלה - יש רק לקוות שהישראלים לא.



ראו גם:

 


נובמבר 2023