הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

מילקי עם טעם רע

שטראוס תתן חסות לאירועים רק באישור הרבנים

23 בינואר 2006

אנו מודים לבני, ליובל, ולשאר החברים שהפנו היום את תשומת ליבנו לסיפור כניעתה של חברת שטראוס ללחצים וחרמות של ארגונים חרדיים. על פי הפירסום בעיתונות (ראו http://finance.walla.co.il/?w=/123/846483), התחייבה שטראוס שלא לתת חסויות לאירועים או לקיימם מבלי לקבל לכך אישור מוקדם מרבני בד"צ.

הנה קטעים מספר מהתכתבויות אשר הופצו היום באינטרנט בנושא זה:

חופש

צרכנים חילוניים/חופשיים שאכפת להם!

לאחרונה הכריזה חברת "שטראוס-עלית", שהיא הופכת לסניף של בד"ץ העדה החרדית: כל מתן חסות של החברה לארוע יהיה רק "בתיאום ובהסכמה מראש, בכתב, מהרבנים נותני הכשרות". זה קרה, אחרי חרם חרדי. הגיע הזמן להראות, שגם אם אנחנו לא מאורגנים וממושמעים כמו הציבור החרדי, אנחנו עדיין הרוב כאן, וגם לנו יש זכות לא לקנות ממי שלא סופר אותנו.

אם לא שמעתם עדיין, כדאי שתדעו שאת חברת שטראוס-עלית לא ממש מעניינת זכותכם לחיים במדינה מתוקנת שאינה מנוהלת בידי חבורות קיצוניות מיליטנטיות חסרות בושה, המנצלות את חוסר המעורבות הציבורית שלנו כדי לקדם את מטרותיהן ולהשתלט על כל חלקה טובה בארץ. אז הפעם, יש לכם אפשרות לעשות משהו בעניין, ולהוכיח שבכל זאת יש לצרכן החילוני/החופשי כוח להשפיע!

כאמור, מאחר וכחברה מסחרית הם נותנים לשיקולים כמו חרמות ואיומים לנהל את מהלך עסקיהם, לא נותר אלא להשתמש באותו הכלי.

אני כצרכן (בינתיים לשעבר) של שטראוס/עלית, מתחייב בזאת שלא לרכוש את מוצרי "שטראוס-עלית", עד שהחברה תצא בהודעה רשמית על חזרה מכוונתה לבקש אישור מבד"צ לפני מתן חסות לאירועים.

אני מבקש מכל מי שחשוב לו שעסקים במדינה לא יתנהלו לפי תכתיבים חרדיים:

  1. לא לקנות מוצרי "שטראוס-עלית"
  2. לשלוח את המכתב המצורף (או דומה) לחברת "שטראוס-עלית":
    שטראוס - פקס 04-9018313, אימייל strauss@strauss.co.il, טלפון 1-800-770077
    עלית - ניתן ליצור קשר דרך האתר שלהם, http://www.elite.co.il/content/contact.asp
  3. להפיץ את ההודעה הזו בכל דרך.

========================================================

לכבוד חברת שטראוס-עלית,

נדהמתי לקרוא על הפרסום בגליון סוף השבוע של "יתד נאמן", לפיו מעתה והלאה, חסות של חברתכם לארוע כלשהו, תהיה רק "בתיאום ובהסכמה מראש, בכתב, מהרבנים נותני הכשרות". אני מבין שאתם חברה מסחרית, ויש לכם אינטרסים שאליהם אתם מחוייבים, ואני לא מאשים אתכם. רק כדאי שתדעו, שיש ציבור רחב שהחופש במדינה הזאת יקר לליבו, וקבלת תכתיבים כזאת מבד"צ היא הכרזת מלחמה על ציבור זה. אחרי שהוכחתם שכחברה אין לכם עקרונות אמיתיים, ואתם קובעים את מדיניותכם לפי חרם שמוטל עליכם, לא נותר לנו אלא להטיל חרם נגדי, בתקווה שהפעם תגיעו להחלטה הנכונה מבחינתנו. אני מתחייב באופן אישי לא לקנות אף מוצר של חברת "שטראוס-עלית", עד שהחברה תפרסם באופן רישמי שהיא איננה מבקשת אישור מבד"צ לפני מתן חסות לאירועים. אני מתכוון לפנות לכל חברי ולשכנע אותם לנהוג כמוני. ואני מתכוון להמשיך ולהזכיר להם זאת מדי פעם כל עוד לא יתוקן המצב.

בברכה,
(שם ופרטי התקשרות)

חופש

אנו מצידנו מבטיחים הן להשתדל ולהימנע מקניית מוצרי החברה, והן להמשיך ולעקוב אחר הנושא למקרה שיבוא על תיקונו. אנו קוראים לגולשינו לדעת להפעיל בחכמה את כוחם כצרכנים חושבים החיים במדינה מתוקנת, כמו גם להודיענו (בליווי הפניות או הוכחות מתאימות) על שינויים בנדון.