הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

האם אפשר להבדיל בין אפליה גזענית לבין כפיה דתית?

אין כניסה ל [לא-] יהודים!

אי אפשר להבדיל, כי אין הבדל. השבוע פורסם כי אם חד הורית לא התקבלה לעבודה בסניף השופרסל-דיל במעלות תרשיחא, לפי דרישת הרב ועקנין. למה? כי היא לא יהודיה! שוב אנו עדים לפגיעתם הרעה של אנשים "רוחניים" מסוג רבנים, המתערבים בענייני חומר ומסיתים גופים כלכליים לפגוע במי שאינו "משלהם".

האשה, מובטלת שהיתה מוכנה לקבל כל עבודה, ואף התקבלה ע"י המעסיק, נדחתה בהתערבות הרב משום שהיא לא יהודיה. ההתנכלות הזו לתושבי ישראל שאינם נמנים עם המקורבים לדת לא התחילה במעלות תרשיחא, ולצערנו גם לא ברשת השופרסל. הדרה שיטתית של לא יהודים היא תופעה גזענית חמורה הפושה בארץ. היא שולטת ברמה בענף היין (להוציא יקבים עצמאים ונועזים הממרים את פי הרבנויות), מתפשטת במקצועות ההוראה (מורים חילוניים המודרים מבתי-ספר דתיים), ואף קונה לה אחיזה במקצועות צבאיים (יש רב צבאי, אבל אין מקבילה חילונית, או לא יהודית).

לאחר שהסקטור הדתי "גוזר קופון" שמן בשוק העבודה, ו"ממציא" רבנים ראשיים, רבנים עירוניים, מורים דתיים, שוחטים, בלנים, חזנים, מקהלה צבאית, ישיבות, ישיבות הסדר, מועצות דתיות ועוד שורה ארוכה של מקבלי שכר על חשבון המדינה, הם לא עוצרים. הם שועטים קדימה לסלק ולרדוף את מי שאינו נראה להם: עובדים במשרות בתחתית הסולם החברתי, המשתכרים שכר נמוך. במקרה זה אם חד-הורית שהשיגה עבודה בסופרמרקט. להשליך אותה! ציווה הרב. ולמרבה הזוועה, הרשת נענתה!

"חופש" דורשת מרשת השופרסל להשיב את האשה לעבודה, ופונה לציבור להתנות את הקנייה ב"דיל": לא קונים כל עוד מפלים!

מקורות מידע וקישורים רלוונטיים:
שופרסל לא קיבלה עובדת כי היא "לא יהודיה" (חדשות וואלה!)
תביעה: לא התקבלתי לשופרסל כי אינני יהודייה (חדשות Ynet)
אנחנו מקשיבים לכם (אתר האינטרנט של שופרסל)


אוקטובר 2006