הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

הפגנת מחאה נגד הביזיון בבית החולים ברזילי ועל הכניעה למפלגות החרדיות

הביזיון של "סגן השר" ליצמן והזלזול בציבור ובמדינה ממשיך להכות גלים.

להלן מיזוג בין מספר קריאות "שרצות" ברשת האינטרנט, והסליחה עם מי שמהם הועתקו הדברים:

לפני מספר שנים התקבלה החלטה מבורכת בממשלה, בדבר מיגון והרחבת בית החולים ברזילי באשקלון.

לאחר גילוי קברים עתיקים (כנראה מתקופת הפלישתים) באיזור שמיועד לבנייה, החליט סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, להתנגד לתוכנית המקורית, והציע במקומה תכניות בנייה חלופית.

ביום ראשון 21/3/2010 בבוקר עברה החלטה בממשלה, שמאשרת את רצון שר הבריאות ליצמן, להעביר את חדר המיון הממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון, מהמקום המקורי שיועד לו למגרש החניה של בית החולים.

עלות תכנית הבנייה של ליצמן גבוהה בלמעלה מ-100 מליון ש"ח, תימשך כמה שנים יותר מהתכנית המקורית, ואולי אף תמנע תרומות נכבדות שהיו מיועדות למטרה המקורית. את הכסף לתכניתו, מתכוון ליצמן לקחת מתקציב ההמשלה ומתקציב משרד הבריאות, כאשר הסכום הדרוש שווה לחצי מתקציב סל הבריאות השנתי. עלות גבוהה זו תצא ממערכת בריאות שסובלת ממחסורים קשים של תקציב כמעט בכל אגף.

בכך מתכוון ליצמן לפגוע בתושבי הדרום, ובציבור החולים כולו אשר חייהם תלויים בכספי משרד הבריאות - רק לשם שמירה על קברים עתיקים... חשוב לציין שההחלטה לא להעביר את הקברים לא נתפסת כלגיטימית גם בקרב ציבור דתי גדול.

תכניתו של "סגן שר" הבריאות מקדשת את המתים ומבזה את החיים. בפעם הבאה כשאין כסף לסל תרופות, לניצולי שואה, למערכת הבריאות... בפעם הבאה שתשמעו על "הזקנה במסדרון" או במלחמה הבאה שלא יהיו די אזורים ממוגנים באחד מבתי החולים הגדולים בדרום, אל תשכחו את סגן השר ליצמן.

אם גם לכם נמאס לראות את השימוש השערורייתי של הפוליטיקאים החרדים בחסות הממשלה בכספי המיסים שלנו, בואו למחות נגד החלטת הממשלה שמעדיפה את הכיסאות ואת קולות החרדים על ההיגיון, ואת המתים על החיים. בואו להפגין בעד מנהיגות שפוייה והגיונית בישראל.

חופש

"לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית..."

ביום שישי 26/3/2010, באחת בצהריים, מול הבית בו הוכרז על הקמת מדינת ישראל - בשד' רוטשילד 16 בתל אביב - הפגנת מחאה על הכניעה למפלגות החרדיות ונגד הביזיון בבית החולים ברזילי.

חופש

מקורות נוספים:

על ההפגנה בפייסבוק

עצומה לפיטורי סגן השר ליצמן

עצומה נגד תכנית סגן השר ליצמן


מרץ 2010