אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויקרא את שמם אדם - פרשות השבוע בפעמת הזמן
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

מדענים בריאתנים מפריכים את הגרוויטציה בעזרת תיאורית "הנפילה התבונית" החדשה

מאמר הומוריסטי, 17 באוגוסט, 2005

מתורגם ומותאם מאנגלית בהיתר אדיב של המגזין The Onion
כל הזכויות שמורות
Copyright 2005
The Onion
http://www.theonion.com


המאמר המקורי (באגלית) נמצא כאן

 

קנזס סיטי, קנזס: בעוד הויכוח על לימוד האבולוציה בבתי הספר הציבוריים בעיצומו, הופיעה ביום שני מחלוקת חדשה בזירת הקרב. מדענים מהמרכז הבריאתני להיגיון מבוסס-אמונה (מבהמ"א) טוענים כעת, ש"תיאורית הגרוויטציה" הותיקה פגומה, ומציעים כתחליף תיאוריה חדשה של "נפילה תבונית".

"דברים אינם נופלים משום שפועל עליהם כוח גרוויטציוני כלשהו, אלא משום שאינטליגנציה גבוהה כלשהי - אלוהים, אם תרצו - דוחפת אותם למטה" אומר גבריאל בורדט, בעל תארים בחינוך, בכתבי קודש יישומיים ובפיזיקה מאוניברסיטת אורל רוברטס [1].

בורדט מוסיף: "גרוויטציה - אותה מלמדים את ילדינו כחוק טבע - מבוססת על פערים גדולים בהבנתנו. החוקים מנבאים כוח הדדי בין כל הגופים בעלי המאסה, אך אינם מסוגלים להסביר כוח זה. אייזיק ניוטון עצמו אמר: 'אני חושד שהתיאוריות שלי עשויות להיות תלויות בכוח, אותו חיפשו הפילוסופים בכל הטבע לשווא'. הוא התכוון, כמובן, לכוח עליון."


הכומר גבריאל בורדט (משמאל) מסביר את תיאורית הנפילה התבונית

מבהמ"א, שנוסד בשנת 1987, הוא המכון המוביל בעולם בתחום הפיזיקה הבריאתנית, ענף של הפיזיקה המתבסס על פירוש מילולי של התנ"ך.

על פי מאמר של מבהמ"א, שפורסם השבוע במקביל בירחון הבינלאומי למדע ובמגזין לבני הנעורים "דבר האל לנוער!", קיימות תופעות רבות שלא ניתן להסביר על ידי גרוויטציה חילונית בלבד, כולל מספר תעלומות כגון כיצד מלאכים עפים, איך עלה אליהו בסערה השמימה וכיצד נפלו בני האלוהים (ה"נפילים" המוזכרים בספר בראשית) מהרקיע.

מבהמ"א, בשיתוף עם הקואליציה הנוצרית וקבוצות פעילות שמרניות אחרות, קורא להקדיש זמן שווה ללימוד תיאורית הנפילה התבונית בבתי הספר הציבוריים. לטענתם, הם אינם מבקשים לאסור את לימוד תיאורית הגרוויטציה, אלא רק להראות לתלמידים את שני הצדדים של הנושא "כדי שיוכלו לבצע החלטה מושכלת."

"אנחנו בסך הכול רוצים את החינוך הטוב ביותר עבור ילדינו," אומר בורדט.

חסידי הנפילה התבונית טוענים, שהתיאוריות השונות בהן משתמשים מדענים חילוניים להסברת הגרוויטציה, אינן עקביות. אפילו מבקרי הנפילה התבונית מודים שלא ניתן ליישב מתמטית את רעיונותיו של אלברט איינשטיין בנושא הגרוויטציה עם מכאניקת הקוואנטים. עובדה זו, אומרים חסידי הנפילה התבונית, מוכיחה שהגרוויטציה היא תיאוריה במשבר.

"הבה נתבונן בראיות," אומר גרגורי לונסדן, בכיר במבהמ"א. "במשלי כ"ו כ"ז נאמר: 'כורה שחת בה יפול'. הוא אינו אומר דבר על גרוויטציה כלשהי הגורמת לנפילה, אלא פשוט שהוא יפול. כמו כן, בספר איוב, פרק ה' פסוק ז', כתוב: 'כי אדם לעמל יולד ובני רשף יגביהו עוף'. אם הגרוויטציה מושכת הכול למטה, מנין הביטחון בכך שגיצים עפים למעלה? הדבר מצביע בבירור על כך שתבונה בעלת מודעות שולטת בכל נפילה."

מבקרי הנפילה התבונית מצביעים על כך שהגרוויטציה היא חוק סביר, המבוסס על תצפיות אמפיריות בתופעות טבעיות. פיזיקאים בריאתנים, עם זאת, טוענים שאין כל סתירה בין המתמטיקה של ניוטון וכתבי הקודש.

"גרוויטציוניסטים שמרניים אינם מסוגלים ליישב את הגרוויטציה הכללית של איינשטיין עם עולם הקוואנטים התת-אטומי," אומרת ד"ר אלן קרסון, מומחית לנפילה תבונית הידועה בזכות פעילותה ברשות לענייני נוער בקנזס. "הם מנסים לעשות זאת כבר כמעט מאה שנים, ולמרות כל התצפיות האמפיריות והנתונים שעובדו בקפידה, הם עדיין אינם יודעים כיצד."

"מדענים רגילים מודים, שאינם יכולים להסביר כיצד אמורה הגרוויטציה לעבוד," מוסיפה קרסון. "המדענים שתומכים בגרוויטציה חייבים להבין ש'גלי כבידה' ו'גרוויטונים' הם פשוט דרך חילונית לומר 'אלוהים יכול לעשות כל מה שהוא רוצה.'"

מדענים בריאתנים מסוימים טוענים, שהנפילה התבונית מספקת פתרון אלגנטי לבעיה המרכזית של הפיזיקה המודרנית.

"הפיזיקאים מתנגדי הנפילה התבונית המציאו במשך עשרות שנים תיאוריות על 'שדה אלקטרומגנטי', 'כוח גרעיני חלש' ו'כוח גרעיני חזק', ועל 'כוח הכבידה' כביכול," אומר בורדט. "והם מטים את הממצאים שלהם בניסיון לאחד אותם לכוח אחד. אך קוראי התנ"ך כבר יודעים אלפי שנים מהו הכוח האחד והמאוחד הזה: קוראים לו אלוהים."

 


[1] אוניברסיטה נוצרית פונדמנטליסטית בארה"ב


דצמבר 2005



חברים ב- עוצב על ידי