הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

למה "בראשית ברא האדם את אלוהים"? (2)

מאת דרור

כך אמר הרב עובדיה יוסף:

"ארור יוסי שריד, צריך לעקור אותו מהעולם"; "יוסי שריד הוא שטן" - "זה שטן זה"; "יש למחות אותו כמו שמחו את זכר עמלק"; "השם ישים דמו בראשו"; "יוסי שריד הוא סטרא אחרא. יימח זכרו"; "בקריאת המגילה, שעה שתגידו ארור המן תגידו גם ארור יוסי שריד".

הרב עובדיה מאמין אמונה שלמה בבורא עולם, אלוהים שמשגיח על כל מעשינו. זוהי אמונה שאין אחריה ערעור. אם כתוב בתורה "להכרית את זרע עמלק" - אין ערעור על זה.

מאמיניו של הרב עובדיה גם הם מאמינים בבורא עולם, אלוהים שמשגיח על כל מעשינו, אלוהים שהכתיב לנו בתורה איך עלינו להתנהג. מאמיניו של הרב עובדיה מאמינים גם שכל דבריו של הרב הם דברי אלוהים חיים ואין לערער עליהם. בדיוק כמו שחמאסניקים מאמינים באמונה שלמה שמצווה עליהם להרוג כמה שיותר יהודים. ואם הרב עובדיה אמר שיוסי שריד הוא שטן - אין ערעור על זה.

שורש הרע כאן הוא האמונה העיוורת באלוהים שמשגיח על כל מעשינו. אם האמונה העיוורת הזו היתה מובילה לאפיקים חיוביים, לא הייתי מתקומם כנגדה. אבל האמונה העיוורת הזו גורמת לשפיכות דמים, לאפלייה, לשנאה. האמונה הזו מסכנת גם את החופש שלי - החופש להתחתן בטקס שנראה לי נכון, למות ולהיקבר כמו שאני רוצה, החופש לאכול את מה שאני רוצה, החופש לנסוע בשבת לאן שאני רוצה. האמונה העיוורת הזו הביאה את עובדיה יוסף להסית לרצח, ואת מאמיניו של הרב עובדיה לקבל את דבריו ללא ערעור.

אנשים שאינם מפעילים שיקול דעת, אנשים שמאמינים ללא ערעור שלאכול ביום כיפור זהו פשע נוראי, אנשים שחושבים שאלוהים אוסר עליהם לפתוח פקקי פלסטיק או להפריד פיסות נייר טואלט בשבת, מסוגלים לקבל גם הסתה לרצח כדבר שאין עליו ערעור.

מאז שאני זוכר את עצמי, אני יודע שאלוהים פרסונלי אינו קיים. בדיוק כמו שאני יודע שהשמש זורחת בבוקר ושוקעת בערב. אני יודע שאין כזה דבר אלוהים שנתן לנו את התורה, שמחייב אכילת אוכל כשר, שרוצה שלא אסע בשבת, שבשבילו צריך לצום ביום כיפור, שרוצה שאוכל מצות בפסח וכו' וכו'.

כמי שיודע שאלוהים פרסונלי אינו קיים (ויש לי הרבה יותר מ-6 מיליון הוכחות), חובתי לצעוק את זה בקול רם. אני אומר את זה באתר חופש, אני אומר את זה לאנשים שמזמינים אותי להניח תפילין, אני אומר את זה לאנשים ששואלים אותי למה אני אוכל פיתות בפסח או אוזני המן ביום כיפור. אני גם מחלק בכל מקום אפשרי פליירים שכתוב עליהם "בראשית ברא האדם את האלוהים" (ושגרירי חופש בכל הארץ עוזרים במלאכה הזו - הגיע הזמן שגם את/ה תצטרפ/י). אני לא עושה את זה כדי להרגיז את הדתיים, אלא כדי לתרום לכך שהאמירה הכל כך הגיונית ומובנת הזו, "בראשית ברא האדם את האלוהים", תיהפך לאמירה שכל אחד יכול להגיד בקול רם. אני אומר "בראשית ברא האדם את האלוהים" כדי לתרום לכך שבהדרגה יהיו פחות ופחות אנשים שמאמינים אמונה עיוורת בבורא עולם ובשליחיו עלי אדמות, שאחד מהם הוא, לפחות לפי ציבור לא קטן, הוא הרב עובדיה יוסף.

ברגע שאדם אינו מאמין באמונה עיוורת באלוהים שמשגיח על כל מעשינו, הסיכויים גדולים יותר שהוא יבדוק כל דבר לפני שהוא מאמץ אותו. כתוב "כבד את אביך ואת אמך"? זה הגיוני ונכון? אני מאמץ את זה. הרב עובדיה יוסף קורא להקפיד על "ואהבת לרעך כמוך"? זה הגיוני ונכון? אני מאמץ גם את זה.

אבל אם כתוב, או מישהו אמר משהו שנראה לי לא נכון או לא צודק, אני מתנער מהדבר הזה ולא משנה מי אמר את זה.

לא יהיה קל להגיע למצב שתוכל להסתובב עם האוטו שלך כשעליו הסטיקר "בראשית ברא האדם את האלוהים". זה גם לא יקרה ביום אחד. אבל צריך להתאמץ כדי להגיע למצב הזה (אפשר להתחיל בקטן ולהיות שגריר/ת חופש. זה ממש לא כואב, וכל אחד יכול לעשות את זה). כי כשרוב האנשים יבינו שהאלוהים הפרסונלי הזה אינו קיים - אז כולם, חוץ מקומץ חסידים שוטים, יבינו שגם אם מעשיו של יוסי שריד לא מוצאים חן בעיני הרב עובדיה יוסף, עובדיה יוסף צריך ללכת לכלא אם הוא מסית לרצוח את יוסי שריד.

נ.ב.

כמה מלים לאלה מכם שמאמינים אמונה שלמה בבורא עולם שאיכפת לו מה אנחנו עושים:

גם אם האלוהים הפרסונלי היה קיים, ובורא את העולם וכותב את התורה, גם אז הייתי בודק טוב טוב את מה שהוא אומר, ומחליט בעצמי מה לעשות ומה לא לעשות. וגם הייתי אומר לו כמה דברים לגבי מה שאני חושב על השטויות הנוראות שהוא עשה ועושה בעולם. אולי הגיע הזמן שגם אתם תעשו את זה?

איך אני יודע שאין אלוהים?

למה "בראשית ברא האדם את אלוהים"? (1)


מרץ 2000