אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > השתלטות חרדית  לגירסת הדפסה     

קרייה חרדית אזורית נכפית על תושבי כפר יונה

היום בכפר יונה, מחר אצלכם

האתר של תושבי כפר יונה: www.KfarYona.com
תושבי כפר יונה הפגינו נגד בניית בית ספר חרדי - כתבה ב-Ynet
(שימו לב לתגובה 29)

להלן מכתב של ח"כ ניצן הורוביץ שמופץ ברשת בעקבות ההפגנה של תושבי כפר יונה:

היום בכפר יונה, מחר אצלכם

ח"כ ניצן הורוביץ

בכפר יונה, ישוב שקט בשרון, מתנהל אחד המאבקים הצודקים והחשובים ביותר במדינת ישראל. זה מאבק על דמותו של הישוב, ובעצם מאבק על צביונה של המדינה הזו כולה. כפר יונה, 17 אלף תושבים בצמיחה מהירה, הוא ישוב עם רוב חילוני, חופשי, מכריע. יש בו 40 משפחות חרדיות בלבד. למרות זאת, מקדם ראש המועצה בכל כוחו פרוייקט עתיר מימון להקמת קריית חינוך חרדית, בניהול עמותה פרטית ובחסות "מעין החינוך התורני" של ש"ס. רוב התלמידים שאמורים ללמוד שם, בכלל יגיעו מחוץ לישוב. ממש כפי שכבר כיום, רוב התלמידים בבית הספר החרדי הקטן בכפר יונה באים מישובים אחרים. ועוד נתון מעניין, להשלמת התמונה: מנהל העמותה הפרטית שתפעיל את קריית החינוך החרדית הוא גיסו של שר הפנים אלי ישי. התמונה ברורה?

לפני מספר חודשים נפגשתי עם כמאה מתושבי כפר יונה, בהזמנתם, שהביעו חשש כבד לאופי השכונה, לאחר שתוקם הקרייה החרדית. אחר כך נפגשתי עם ראש המועצה ועם פקידיו הבכירים, לפי בקשתם. סיירתי במקום, ראיתי את בית הספר הנוכחי, ואת השטח המיועד לקריית החינוך, והתקשיתי להבין מדוע כפר יונה מתנדבת, בניגוד מוחלט לרצון התושבים, להקים בשטחה ועל חשבונה קריית חינוך חרדית לתלמידים מישובים אחרים. ראש המועצה, אפי דרעי, נתן לי תשובה מפורשת, ולזכותו ייאמר שלא ניסה לטייח. "אלה צרכים פוליטיים", השיב חד וחלק.

לנוכח דברי ראש מועצה, 32 שנה בתפקיד אגב, המזלזל באופן כזה בתושבים שהוא אמור לשרת, הבטחתי לתושבים כל עזרה שביכולתי לתת. מאז פנינו כבר למפעל הפיס, שמממן את הקרייה החרדית, ואל משרד החינוך.

הבוקר, יום שישי, יצאו תושבי כפר יונה לרחובות. הצרכים הפוליטיים של ראש המועצה אינם הצרכים שלהם. הם אלה שחיים בכפר יונה, והם רוצים לחיות בישוב חופשי, שזה אומר למשל חינוך ממלכתי איכותי לילדים שלהם. יש בישראל חינוך ממלכתי, אבל המדינה שלנו מתאבדת: מכרסמת ומקצצת ללא הרף במערכת החינוך שלה, לטובת זרמים סקטוריאליים חרדיים, לעתים אנטי-ציוניים, שלא מעניקים לתלמידים כלים מינימליים כדי לרכוש השכלה או מקצוע. ולכן זו השורה התחתונה: בבית הספר הממלכתי אין ארוחת צהריים, ובביה"ס החרדי יש. בממלכתי אין יום לימודים ארוך, בחרדי יש. בממלכתי אין הסעות, בחרדי יש. והכל, הכל, מתקציב המדינה, שאמורה להיות גם המדינה שלנו...

אם תושבי כפר יונה ימשיכו במאבק מאורגן, הקרייה החרדית לא תקום. ממש כמו שבקריית יובל בירושלים או ברמת אביב, הצליחו תושבים חילונים שהתארגנו, לשים קו אדום בפני עמותות חרדיות. ביחד אתם כולנו אומרים בקול רם וברור: אנחנו נשמור על החופש שלנו.

להלן מכתבם האחרון של התושבים בנושא:

חיכוכים אלימים עם גורמים חרדים הגיעו לכפר יונה!

בסרט שהעלינו לאתר ניתן לראות רכב יוקרה שעוצר במרכז הצומת בה נערכה ההפגנה נגד הקרייה החרדית האזורית, ממנה יצאו שני חרדים ברוכי מימדים שנקטו אלימות מילולית ופיזית נגד המפגינים!

בין השאר תקף אחד החרדים את חברת מועצת כפר יונה הגב' ישראלה רוזן, תלש שלט שהחזיקה בידה והמשיך בצעקות ברוטליות. בין שאר הקללות שלו ("אתם לא יהודים, אתם פלסטינים" ועוד) גם אמר "אתם עשירים, לכו מפה!!" רק חבל שבלהט היצרים אותו חרדי שכח שהוא עצמו הגיע ברכב יוקרה...

מזה בדיוק חוששים תושבי כפר יונה דתיים וחילוניים כאחד! אמרנו חזור ואמור לראש המועצה שבניית קרייה חרדית איזורית לכפר תכניס חיכוכים מיותרים שיפגעו במרקם החיים הרוגע של הכפר! הקרייה החרדית האיזורית עוד לא קמה וכבר יש חיכוכים ועימותים פיזיים עם חרדים!

ואנחנו חוזרים ומזהירים: הכנסת מאות חרדים מידי בוקר לישוב תגרום לחיכוכים ולאלימות כנגד התושבים, אלימות שלאף אחד לא תהיה שליטה עליו (כולל לראש המועצה הבטוח בעצמו). שינוי ציביון הכפר עומד על הפרק!

דרך אגב, בסרט השני שמוצג באתר שומעים בבירור את הקריאות שלנו, שעל אף שנאמרו לאחר המקרה - היו דברים שקולים וקראו לשיפור החיים של תלמידי כפר יונה החרדים (רק לא על חשבון שאר האוכלוסיה ולא ע"י הבאת מאות תלמידי חרדים מישובים סמוכים). וסתם קוריוז - בסרט המוצג באתר, ניסו להרגיע את החרדי האלים 3 אנשים יוצאי סיירת מטכ"ל ומדריך אומנויות לחימה בכיר מאוד בארץ. כל אחד מהם היה יכול לנטרל אותו ב-3 שניות אך זו לא דרכנו!

עכשיו תבחרו למי אתם מאמינים - לראש המועצה הפוליטי שדואג לקואליציה הרופפת שלו, שאמר בפה מלא מול ח"כ ניצן הורוביץ ש"בית הספר" הוא אכן אזורי ויוקם מטעמים פוליטיים, ושהבטיח לכולנו שחיכוכים עם חרדים לא היו ולא יהיו אף פעם בכפר שלנו... או לנו, לצדקת דרכנו, שמגובה בעשרות סיפורים מכל הארץ ועכשיו גם בסרט שמוכיח שאלימות וחיכוכים עם חרדים הגיעה לפיתחינו!

זו לא דרכנו וכך אנחנו לא רוצים לחיות! לא נשלים עם הקמת קרייה חרדית אזורית, לא עם אלימות פיזית ומילולית ולא לתרגילים פוליטיים של ראש המועצה על חשבון כלל התושבים, דתיים וחילונים כאחד!

אתם מוזמנים להכנס לאתר www.KfarYona.com ולראות את הסרטונים, כמו גם את עשרות התמונות מההפגנה. בתקווה לעתיד טוב יותר.


אוקטובר 2009



חברים ב- עוצב על ידי