הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

במת חופש - במת חופש - במת חופש

גליון מספר 159
מיסיון נוצרי

את ההודעה הבאה קבלנו מחרדי:

כדאי שתוסיפו בעמוד הבית: אזהרה: החומר המופיע באתר זה, כבשאר אתרי האינטרנט, המנסים לקעקע את נצחיותו ועליונותו של עם ישראל ותורתו, שניתנה ע"י בורא עולם לעמו, מנוסחים ע"י המיסיון הנוצרי וממומנים על ידו, תוך כדי הסוואה והתחזות לחילוני המצוי, ומזדהים כביכול עם ערכים חילוניים המנוגדים לפעמים לדתם, הכל כדי שההסוואה תהיה מושלמת. מאידך הם "משחילים" את אמונתם בצורה מוסווית.

 


הערת המערכת: שנאה נובעת מפחד, ודרך שגויה להתגבר על פחד היא להמציא ראיות שקריות על גורם הפחד, ויחד עם השנאה להפוך את שניהם לאפוד-מגן דמיוני מפני דבר שאיננו ידוע, שאיננו מוכר, ושקיומו מאיים על הבורות - מקור הפחד והשנאה. אתר חופש תקוע בגרונם של חרדים רבים כעצם וירטואלית מפחידה. בהעדר אפשרות לסתור את האמור בו, המציא מי שהמציא את הטענה, שאתר חופש מופעל וממומן בידי המיסיון הנוצרי. מעניין, שאנשים שמפעילים מיסיון חרדי וצדים נפשות בציבור החופשי, פוסלים מיסיון כשהוא מטיף לאמונה אחרת, שונה משלהם. איש מאתנו -  צוות האתר - לא ניסה אפילו להפריך טיעון זה, משום שאין דרכנו להתבוסס בזבל מצחין. כל אדם שעיניו בראשו, וכבר בכיתה א' למד את הבנת הנקרא, יודע שאתר חופש יוצא כנגד כל אמונה באל כלשהו - אלוהים ואלילים, בכל הדתות האליליות והמונותיאסטיות, שההבדל ביניכם איננו אלא הבדל כמותי.

חופש

אלמוני החותם "חרדי 7" כותב לאתר:

פעילותכם ה"מבורכת" לא תעזור לכם!  התורה היא תורת אמת! הבנו כבר שאתם מופעלים וממומנים ע"י המיסיון הנוצרי.

כדאי שתוסיפו בעמוד הבית: אזהרה: החומר המופיע באתר זה, כבשאר אתרי האינטרנט, המנסים לקעקע את נצחיותו ועליונותו של עם ישראל ותורתו, שניתנה ע"י בורא עולם לעמו, מנוסחים ע"י המיסיון הנוצרי וממומנים על ידו, תוך כדי הסוואה והתחזות לחילוני המצוי, ומזדהים כביכול עם ערכים חילוניים המנוגדים לפעמים לדתם, הכל כדי שההסוואה תהיה מושלמת. מאידך הם "משחילים" את אמונתם בצורה מוסווית.

שירה משיבה לאלמוני:

שלום לך חרדי יקר - שמי שירה, אני חברה בצוות האתר, והיום תורי להשיב על המכתבים המגיעים אלינו. לא ברור לי מה מציק לך. אתה רוצה חופש מחופש? אין שום בעיה. פשוט אל תיכנס. הרי איש איננו אונס אותך לעשות כן.

הבדלי השקפות-עולם ועמדות רעיוניות הם דברים של יום ביומו, הם לגיטימיים ואין בהם פסול. פסול חמור, גם על פי האמונה שאתה דבק בה, וההלכה היהודית הדתית, הוא האשמת-שווא של אדם אחר. אם באלוהי הצדק אתה מאמין, ואם גן-העדן שלאחר החיים הוא מטרתך בחיים, עברת כאן עבירה חמורה, שאלוהים לא יסלח לך עליה גם ביום הכיפורים, שכן זו עבירה שבין אדם לאדם: הוצאת דיבתנו רעה: על סמך מה אתה מאשים אותנו בהאשמה שאנחנו "מופעלים וממומנים בידי המיסיון הנוצרי"?? על סמך מה אתה כותב זאת? הרי אין בידך ולו שמץ ראייה, וכל מה שאתה כותב - מפי אחרים שמעת, שעה שאף אחד מהם לא הראה לך ראיה לנכונות ההשמצה, וראיה כזאת איננה ולא היתה אלא דמיון חולני במוח מפוחד.

אין לי שום בעיה עם מה שאתה כותב, אבל מוזר לי שיהודי דתי, המאמין באלוהים כאלוהי הצדק, עושה מעשה של אנטי-צדק, ועל כך אלוהים שלך יבוא אתך חשבון ביום הכיפורים הבא. רק אנחנו הם אלא שנהיה רשאים לסלוח לך, וזאת נעשה רק אחרי שתבקש מאתנו סליחה.

 שלום לך

שירה מצוות האתר

חופש

החרדי אינו  מרפה, ומוסיף מרכיב עדתי לשנאתו:

תודה על המלצתך שלא להיכנס לאתר, אאמץ אותה ואמליץ לכל מי שאוכל על כך. לידיעתכם: הגופים והעמותות והמפלגות החילוניות חבים מיליארדי דולרים לאנשים וציבורים דתיים וחרדים וחילונים, ועד היום הם ממשיכים לשדוד ולגזול, ונותנים לחינוכו של ילד חרדי כרבע מהמימון לחינוך ילד חילוני, ועשירית למימון חינוכו של נער חרדי ממה שמקבל סטודנט.

"אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה", כי באמצעותו בלבד יכול האדם לפרוק מעצמו את כבלי השעבוד הנרצע של התאוות והיצרים המנחים בלעדית את שכלו של החילוני.

כיוון שהחילונים ממזרח אירופה כפו עלינו את שלטונם, למשל, על כל עדות המזרח כפו בשיטות רצח ואכזריות ברוטאלית לשנות את תרבותם, והביאו את חלקם לאיבוד הצלם האלוקי והאנושי שלהם (וקראו להם זבל אנושי. מגוחך לשלם מס שפתיים ע"י בקשת סליחה של אליטות אלו), ע"י שיטות רצח וטרור, חשוב הוא "לכפות" עליהם בחזרה את הדרך המובילה לצלם אנוש וצלם אלוקים. כי כל בר דעת מבין, שאדם שכפו עליו ע"י שיטות טרור ושטיפות מוח את איבוד צלמו, מותר לעשות כל פעולה כדי להחזיר לו את שפיות דעתו ואת חירותו. כפי שעשו, בזמנו, למדען אטום אמריקאי, שנחטף ע"י הסובייטים והוחזר לארה"ב, אחרי שעשו לו שטיפות מוח, וכשחזר הוא הצהיר שהוא סייד.

גם אם אביא לך הוכחה לקשר שלכם ולהיותכם ממומנים בישירות ובעקיפין ע"י המיסיון הנוצרי לא תקבלי אותה. אני מאמין אכן שאתם זה המיסיון, ולא יעזור לכם, וזו היא האמת שלי.

דבר אחרון: חפשי מי ינענע אותך

אותו חרדי כתב בנפרד גם לדן:

בעקבות ביקור באתר של המיסיון הנוצרי "חופש", נתקלתי במכתבך. אשמח מאד אם אקבל התייחסותך במייל חוזר. אתה מקבל את הכתבה ב"מעריב" כאמת ודאית ואתה לא מתייחס לעובדה שהתקשורת במהותה הנה כלי לשטיפת מוח להמונים. אתה נותן חיות למועצה הדתית בת"א או לחברה קדישא, לא הצלחתי להבין למי בדיוק: "וזו חיה בין היתר..." הדבר תמוהה בעיני. גם החרדים משלמים מיסים ואינם מוכנים שכספם ילך ל"תרבות" ולחינוך השמד- אז מה? גם דמי אבטלה תומכים כלכלית פרופר באנשים שאינם עובדים ושאינם משרתים את המדינה לידיעתך, החרדים עובדים קשה יותר מהחילונים. החילונים אינם משרתים את התורה.  תלוי כיצד מסתכלים על המציאות

בברכה,

משה א.

דן השיב:

אם אינני טועה, אסור ליהודי להוציא דבר שקר מפיו, לא כן? זהו הדיבר השמיני, אם שכחת. על סמך מה אתה קובע שאתר חופש הוא אתר של המיסיון הנוצרי? זהו שקר גס, ואשמח אם תציג בפני ראייה אחת - אחת לנכונות דבריך.

על יתר דבריך אשיב לאחר מכן.

דן

חופש

החרדי לדן:

אני מודה לך על תגובתך המהירה שהגיעה אלי תודות לפלאי הטכנולוגיה. מושגי שקר ואמת הם מושגים גם מורכבים ביותר וגם פשוטים ביותר בעיני, בשביל יהודי שומר תורה ומצוות לא לעשות ל"ט מלאכות בשבת זו אמת ובשביל גוי זו לא אמת. אם נרטבתי בגשם בגלל שלא היתה לי מטריה "אשקר" לאימא. אם תשאל האם לקחתי מטריה ואומר לה שלקחתי כדי שלא תצטער. אם אתבונן מולי אראה קיר לבן וזו תהיה האמת שלי, אבל הכימאי יטען שזהו שקר ובכלל מדובר באוסף של אטומים מסודרים בסדר מסוים, פילוסוף גם יטען שזהו שקר ובכלל אין כאן קיר וגם אין אטומים וכו'.

אני קובע שאתר חופש הוא אתר המופעל וממומן ישירות ובעקיפין ע"י המיסיון הנוצרי משום שזו האמת שלי ואני מאמין בכך. הוכחות וראיות לנכונות דברי אוכל תמיד להראות, אבל שוב אנו נכנסים למה נכון ואמיתי בעיני אחד, ולא נכון ושקרי בעיני האחר.

משה

(זה לא שמי האמיתי)

 דן עונה לחרדי

שלום לך מר משה - כל עוד אתה חותם כך, אכנה אותך כך. אל תנסה להתחמק משאלתי-דרישתי העניינית. השקר שכתבת במכתבך הקודם איננו שייך לאמונה, לל"ט מלאכות או למטריה של אימא שלך. גם את עמדתה של הדת לגבי אמת ושקר, כפי שניסח זאת יפה הרב אליהו דסלר,  אני מכיר היטב, ואל תתנשא עלי בידע מתורץ. אתה היטחת באתר שקר גס, והוא - טענת ההבל על תמיכת המיסיון הנוצרי באתר חופש. כל עוד לא תתנצל על כך - חבל על מאמציך - לא אשיב לך דבר וחצי דבר.

חופש

החרדי בשלו:

איני מנסה להתחמק משאלתך-דרישתך העניינית, מי שמתחמק ממתן תשובות בינתיים זה אתה.

איני מעוניין להתייחס יותר למערכת התיחלון והשימוד באתר חופש, ועל ההסואה וההתחזות לחילוני המצוי. אני מתנצל על כך.

עדין ממתין להתייחסותך.

דן:

שלום משה: עדיין לא התנצלת על כך, שהאשמת את האתר כמי שפועל בחסות מיסיון נוצרי ומקבל ממנו תמיכה. התנצלות ישירה, ברורה וחד משמעית, וללא כל התחמקות, היא תנאי שלי להמשך השיחה, ואל תדאג - אענה על כל שאלותיך, שאין בהן ייחוד או בעיה כלשהי. אם אינך מוכן - אל תחזור אלי, כי לא תיענה.

החרדי:

אני לא מאשים אף אחד וגם לא את האתר אלא רק מביע את האמת האישית שלי. האם אתה רוצה שאתנצל על כך?

דן:

סלח לי, אדם יקר - ראה מה שאתה כתבת לי במייל הראשון שלך - "באתר של המיסיון הנוצרי "חופש". אין מדובר ב"אמת שלך", לכאורה, אלא באמת אחת בלבד: האמת העובדתית! מאחר וזהו דבר שקר מוחלט, שאין לו צל צילה של נגיעה למציאות עובדתית כלשהי, אני מבקש לקבל ממך התנצלות, לפיה אותו משפט שלך לא היה אלא מקח-טעות מצדך, אתה מצטער על שהאשמת את אתר חופש באשמה חסרת בסיס, ואתה לוקח אותן מילים שלך בחזרה, ולא תאמר אותן עוד. כל ניסוח התנצלות שלא יהיה בנוסח דלעיל לא יהיה קביל עלי. אינך חייב לעשות כן, אם אינך רוצה, אבל אז - בבקשה ממך - חדל נא לכתוב לי.

 החרדי (תשובתו באה במקוטעין בצבע שחור בתוך מכתבו של דן, בצבע כחול):

 סלח לי - סלחתי -  אדם יקר - ראה מה שאתה כתבת לי במייל הראשון שלך "באתר של המיסיון הנוצרי "חופש". אין מדובר ב"אמת שלך"- כן מדובר באמת שלי - לכאורה, אלא באמת אחת בלבד: האמת העובדתית! - האמת שקבלתי מרבותי, ולפי מה שאתה אומר הרב שאמר לי זאת שיקר לי - מאחר וזהו דבר שקר מוחלט  - לדעתך  - שאין לו צל צילה של נגיעה למציאות עובדתית כלשהי - מה זה צל צילה, מי זאת צילה? מה אנו יודעים על מציאות עובדתית? -  אני מבקש לקבל ממך התנצלות - כבר כתבתי שאני מתנצל -  לפיה אותו משפט שלך לא היה אלא מקח טעות מצדך, אתה מצטער על שהאשמת - לא האשמתי -  את אתר חופש באשמה חסרת בסיס - שוב, לא האשמתי אלא אמרתי את דעתי שהיא האמת שלי -  ואתה לוקח אותן מילים שלך בחזרה - מילים שיצאו מהפה לא ניתן להחזיר - ולא תאמר אותן עוד - מה עם חופש הדיבור? - כל ניסוח התנצלות שלא יהיה בנוסח דלעיל לא יהיה קביל עלי. אינך חייב לעשות כן, אם אינך רוצה, אבל אז - בבקשה ממך - חדל נא לכתוב לי - הרי כל ראיה שאביא לך שהאתר הוא המיסיון, תפסול אותה בתירוץ כזה או אחר. חוץ מזה - עצם העובדה שאתה מתקומם כל כך נגד דברי רק מחזקת את האמת שלי עוד ועוד שהאתר משמד ומתחלן יהודים - במידה וכבודו לא מעונין לקבל ממני עוד אי-מיילים ציין זאת במייל חוזר ואפסיק לשלוח. יאללה בי!

חופש

וכך זה הסתיים.  צר לנו על שדן נגרר להתכתבות מיותרת עם אותו חרדי, שראה בה "הוכחה" ל"צדקתו": "עצם העובדה שאתה מתקומם כל כך נגד דברי רק מחזקת את האמת שלי עוד ועוד שהאתר משמד ומתחלן יהודים".  הוא שאמרנו כבר בהקדמה - אין דרכנו להתבוסס בזבל מצחין, ואחת דינם של מכתבים מסוג זה - להישלח לאחר כבוד לבור האשפה.


ספטמבר 2003