הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

במת חופש - במת חופש - במת חופש

גליון מספר 150
"המערכות ייבדקו.
אני מקווה שתוצאות תיראנה בשטח בטווח הקרוב"
לימור לבנת, שרת החינוך, 11.6.2001


חופש

בתאריך 12.5.2003 הבאנו באתר את מכתבו של תושב חצור הגלילית, שהעלה טענה צודקת בדבר פער עצום, חסר הצדקה מכל היבט שהוא, בין ידע שרוכש נכדו האחד במערכת החינוך הכללית, לבין ידע שרוכש נכדו האחר במערכת החינוך החרדית, מהזרם העצמאי - אפשר לקרוא את המכתב כאן.

היום קבלנו מכתב נוסף מאותו אזרח - מנשה גלילי שמו, המיידע אותנו לעובדה, שאת הטענה הזו בדיוק הוא היפנה לשרת החינוך, הגב' לימור לבנת, כבר לפני יותר משנתיים - בתאריך 25.3.2001, והנה מה שענתה לו השרה:

חופש

זמן, מסתבר, הוא מושג יחסי וגמיש. שנתיים, על פי מכתבה של הגב' לבנת, היא כנראה תקופת זמן קצרה מדי, שאיננה מגיעה אפילו לרמה של "טווח קרוב"….

מר גלילי מוסיף וכותב לנו:

"המלחמה הזאת על ערכי חינוך ילדי ישראל היא היא מלחמת הקודש הטהורה. זאת מלחמה שהתחלתי בה עוד ב-1999, וכפי שאתם רואים אינני מתכוון להורידה מעל סדר היום הציבורי עד שלבסוף נצליח… אגב, אותה שרת החינוך גברת לבנת, כמו יתר השרים שלפניה כמו יוסי שריד קבלו את הדף המשווה בין שתי קבוצות החינוך בישראל. תשובתה של גברת לימור לבנת מלפני יותר משנתיים מצורפת למכתב זה, אך תוצאות ממשיות אין… תקווה אני שיחד ובמאמצים משותפים נביא בסופו של דבר לתיקון המתבקש במערכת החינוך בישראל".

אתר חופש מצטרף, כמובן, לשאיפתו ותקוותו של מר מנשה גלילי. האתר לא יחסוך כל מאמץ אפשרי על מנת להביא את חברי הכנסת ואת שרי החינוך לחסל את הפער הבלתי צודק והבלתי הוגן בחינוך ובמתן השכלה לילדי ישראל, ולאפשר לכל ילד לרכוש השכלה רחבה ככל שניתן, ולתת הזדמנות שווה לכל ילד להתפתח ולהיות היות אדם משכיל, בעל אופקים רחבים, תרבותי ומועיל לעצמו, למשפחתו ולחברה בה הוא ואנחנו חיים יחדיו.

חופש


מאי 2003