הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

במת חופש - במת חופש - במת חופש

גליון מספר 131
אני לא טס יותר באל-על

(מכתב שהתקבל במערכת אתר חופש)


במת חופש

לכבוד נחמיה שטרסלר,
עיתון הארץ.

(העתק - חברת אל-על: customer@elal.co.il )

פתחתי היום עיתון, קראתי מאמר שלך והתמלאתי פליאה. כתבת במאמר הזה בדיוק עלי ולא נראה לי שאנחנו מכירים בכלל.

במאמר כתבת, בין השאר:

"הנהלת אל על חושבת שהיא יכולה לעשות הכל, והציבור החופשי ימשיך לטוס אתה תמיד ובכל תנאי. אז יש לנו חדשות בעבורם: יש שינוי באוויר.
הפרשה האחרונה שבה קבוצה של חרדים התפרעה בטיסה של אל על מניו יורק ומנעה משאר הנוסעים טיסה שקטה וצפייה בסרט, שברה את גב החופשיים. מכל עבר אני שומע יותר ויותר קולות שאומרים: לא עוד אל על. כי הגיע הזמן שגם הם יבינו שגם אם אתה לא חרדי, יש לך זכויות.

צוות הטיסה לא ניסה להשתלט על קבוצת המתפרעים החרדים, והנהלת אל על טישטשה וגימדה את הפרשה, כדי שתוכל להמשיך ולהתבטל בפני הנוסעים החרדים.

כך קורה שפחות ופחות נעים לטוס אל על, וכאשר מנכ"ל החברה מעריך השבוע שאל על לא תחזור השנה לרווחיות, הוא צריך להביא בחשבון עוד מרכיב אחד: את הנוסעים החופשיים שנשבר להם."

עד כאן הציטוט מהמאמר שלך. ולמה נראה לי שאתה כותב עלי? הנה:

לצורך עבודתי אני נוסע בממוצע פעם בחודש לחו"ל. בעבר נסעתי די הרבה באל-על וברשותי אף תעודת "נוסע מתמיד". בעקבות פרשת ההתפרעות של חרדים בטיסת אל-על שבעקבותיה הופסקה הקרנת סרט במטוס, כתבתי מכתב ושלחתי אותו לאל על. תוך שבוע קיבלתי תשובה מנומסת להפליא מדובר אל-על וממנכ"ל אל-על. בתשובה נאמר לי ש"אל-על מטפלת בחומרה בהתפרעות" וש"אל-על תמשיך לתת שרות מעולה לכל הנוסעים".

מכתבות שהופיעו בעיתונים הבנתי שאל-על הגישה תלונה נגד נוסעת אחת. מבחינתי, אם בכך הסתיימה הפרשה, פירושו בדיוק כמו שאתה כותב ש"הנהלת אל על טישטשה וגימדה את הפרשה, כדי שתוכל להמשיך ולהתבטל בפני הנוסעים החרדים".

אם כך המצב, גם מבחינתי לא עוד אל-על. נסעתי לפני כמה ימים לחו"ל בחברה זרה. בטיסה היו גם חרדים. הם אכלו אוכל כשר, אני אכלתי אוכל טעים ולרגע לא חששתי שהם יפריעו לי לראות סרט. נראה לי שגם אצלם לא עלתה המחשבה הזו.

בעוד כמה שבועות אני נוסע שוב. כשפניתי למשרד הנסיעות שמטפל בטיסות אצלנו בחברה, ביקשתי מהם "רק לא אל-על". היתה בעייה קטנה, כיוון שמחיר הכרטיס באל-על היה יותר נמוך והוראות החברה הן לטוס במחיר הנמוך ביותר. כשהסברתי לסוכנת הנסיעות למה אני לא רוצה לטוס באל-על היא עשתה מאמץ נוסף ולשמחתי מצאה פתרון ואוכל שוב לטוס בחברה זרה.

זהו. עד להודעה חדשה אני לא טס יותר באל-על.

בברכה,
יוסי, תל אביב.

במת חופש