אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

להחזיר שנאה ליושנה

מאת דרור

שלמה בניזרי הוא איש ש"ס, חוזר בתשובה, שר בממשלת ישראל. ממשלת השינוי. שמענו לא מזמן שאהוד ברק מרוצה מתיפקודו. דוד בניזרי הוא רב מבית שמש, איש ש"ס, אחיו של בניזרי הראשון. השבוע היתה סולחה בין השר מטעם ישראל בעלייה, שרנסקי, לבין אנשי ש"ס.

תנועת ש"ס מחנכת אלפים רבים של ילדים בישראל. אחת מהסיסמאות האהובות על אנשי ש"ס היא "החזרת עלטה ליושנה". השבוע התבטאו השר בניזרי והרב בניזרי והזכירו לנו על איזו עלטה מדובר. הדגש אצל הבניזרים, מלבד החזרת עלטה ליושנה, הוא בשנאה. הבניזרים שונאים את כל מי שזז: עולים מרוסיה. שמאלנים. הומואים. לסביות. כיפות סרוגות. חילונים. את אהוד ברק ואת שרנסקי הם אולי לא שונאים, אבל בטוח שזה זמני.

השר בניזרי על ההומואים והלסביות :

"אתקצב מחלקות סגורות להומואים ולסביות", "אני מוכן לממן להם גם טיפול נפשי", "הסטיה שלהם הוגדרה בעבר כמחלה פסיכיאטרית ומחלת נפש". ("מעריב", 1.12)

זהו שר הבריאות של כוווולם. שר לשנאה, לגזענות, להסתה.

הרב בניזרי על היועץ המשפטי לממשלה: "למרות שיש לו כיפה על הראש, הכיפה שלו היא גיבנת לגופו". (מעריב 2.12.99)

הרב בניזרי על השמאלנים: "הם אנשים שסובלים מרגשי נחיתות בגלל היותם יהודים ומקללים את היום שבו נולדו יהודים. ספק אם הם בכלל עושים ברית מילה כדי שחס ושלום לא יהיה איזה סימן של יהדות על גופם". (מעריב 2.12.99)

אהבת אנשים במיטבה. לחומייניסטים באירן יש הרבה מה ללמוד כאן.

הרב בניזרי על העולים מרוסיה: "הרוסים הביאו לבית שמש את התחלואים מרוסיה. חס ושלום מתקיים בנו הכתוב 'ותבואו ותטמאו את ארצי - ונחלתי שמתם לתועבה'. דווקא אחרי שכל העיר התפתחה, הסיטרא אחרא הרימו ראש ומציפים את בית שמש בתועבה שלהם". (מעריב 2.12.99)

לשנוא לשנוא לשנוא. לשנוא בשם אלוהים.

את השנאה למדו הבניזרים, כנראה, ממי ששונא אותם (חלקים גדולים בציבור החרדי האשכנזי, כמובן). מאמר מצויין בנושא התפרסם בזמנו בעיתון "העיר". אתם מוזמנים לקרוא אותו כאן, וחשובות במיוחד הן השורות שבהן מצטט כותב המאמר את 'דבריו של היהודי החילוני הראשון בעולם':

" "לא באנו ללעוג לאנשים, לא לבכות אותם ולא לשנוא אותם - אלא להבין אותם" (ברוך שפינוזה, "טרקטטוס פוליטיקוס"). שפתיים יישק. לא רק מוסרי אלא גם נבון. במאבק שבין קנאות ושנאה לבין שפיות ותבונה אין לבעלי השנאה סיכוי. "


דצמבר 1999



חברים ב- עוצב על ידי