אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

בית חולים ישראלי - המאה ה-21

מאת: ניצן

בערב החג (שמחת תורה) קפצנו לבית חולים (ממשלתי) ידוע במרכז הארץ, לבקר ידידה שחלתה, לא עלינו. המקום, יש להקדים ולציין, נראה נאה ומטופח, והשירות הרפואי - ככל שמגעת ידיעתנו - טוב וראוי.

עוד בהיותנו במגרש החניה נשמעו מרחוק, מכיוון בניין בית החולים, רעשים רמים שהזכירו לנו יותר מכל דבר אחר... בית כנסת. מה עניין רעשי בית כנסת למגרש חנייה של בית חולים? מיד תדעו גם אתם. עברנו את השומר המפהק שבכניסה לבניין, שלידו חצובה בקיר ציטטה מהמקורות אשר דנה בבריאות וחולי (דווקא נחמד) בתוספת הודעה על פעילות מיוחדת של דלתות הכניסה החשמליות בשבתות ובחגי ישראל. המעליות דווקא האירו לנו פנים - בתוך זאת שחיכתה לנו האיר שלט אדום וגדול שהכריז "מעלית שבת", אבל חברותיה החילוניות התייצבו גם הן חיש קל בקומת הכניסה, כדי לחסוך מאיתנו את אי-הנעימות של עצירה בכל קומה, כפי שאלוהים אוהב בשבת וחג.

כשנפתחה הדלת בקומה המיוחלת התבררה פשר המולת בית הכנסת. עשרות רבות של אנשים חובשי כיפה רקדו ושרו בקולי קולות (!) בין חדרי החולים, כשבידיהם ספר תורה. מאחור צעדו נמרצות בנות המין הנשי הדתיות והשלימו את המחזה הפולקלוריסטי המעניין (נסו פעם גם אתם להיכנס בראש קבוצה רועשת בת עשרות רבות של אנשים למחלקה כלשהי בבית חולים, מלווים בכוונות טובות, ודווחו לנו מה היה). הקרנבל של אלוהים עבר מחולה לחולה ונתן לו/לה לנשק אותו ספר תורה (!!!) - סגולה לבריאות ומרפא. למותר לציין שרבים מהם גם מיששו "ונישקו" כל מזוזה שנתקלו בה בכניסות לחדרים (כמו שעשו גם, אבוי, רבים מהחולים עצמם ובני משפחותיהם).

ואז שמנו לב לעוד כמה פרטים קטנים. ליד כל חולה יש כפתור כזה, אתם יודעים, להזעיק את האחות בעת מצוקה, ולידו שלט המכריז "ניתן להשתמש בשבת וחג לכל צרכי חולה ללא חשש - באישור מכון מדעי טכנולוגי להלכה ירושלים". תמהתני מה אומר למשל המכון "המדעי הטכנולוגי" להלכה (או בית החולים המציג טקסטים אלה) על האבולוציה של חיידקים אלימים שפיתחה עמידות בפני אנטיביוטיקה.

לפני שיצאנו לדרכנו הספקנו גם להבחין במיכל פלסטי צהוב קטן מעל לראשו של כל חולה וחולה, כאשר בראשו חריץ קטן להכנסת תרומות, ועליו מתנוסס השם 'חב"ד' בליווי הוראות לשמירת כשרות.

רק בריאות!


אוקטובר 2004



חברים ב- עוצב על ידי