אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויברא האדם את אלוהים בצלמו
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

משקיעים בטפל

מאת: ניצן

לפני שהרג שבעה סוכני CIA בפיגוע התאבדות בפקיסטן ב-2009, צילם המחבל אל-באלאווי (Humam Khalil Abu-Mulal al-Balawi) את עצמו בסרטון וידאו, בו הסביר בסיפוק - בין השאר - כיצד יזכה בקרוב להתראות מחדש עם קרבנותיו, כשהוא ניצב בגן עדן והם סובלים בגיהנום.

מבצע ההתאבדות המתוכננת של אל-באלאווי יצא לפועל לאחר שיפור משמעותי שחל בשנים האחרונות ביכולותיו של "המערב" לעקוב אחר מחבלים, לאתרם ולחסלם - בשלבים מוקדמים יחסית של הוצאת פיגועים לאור. טונות של כסף נשפכו על שיפור יכולותיהם של ארגונים ללוחמה בטרור, והטכנולוגיה הגיעה לשיאים שלא נודעו קודם לכן.

עם כל זאת, מוריו ומפעיליו של אל-באלאווי היו חמושים בנשק מסוג אחר. בעזרת כלים פשוטים, ותוך ניצול חולשותיו הידועות של המוח האנושי, הם השכילו לגרום לצאן מרעיתם להאמין באמת ובתמים כי יושב לו שם שופט כל-יכול במרומים, אשר מצפה מהם להרוג כמה שיותר "כופרים", ובתמורה יזכה אותם בתענוגות עולם לאחר מעשה. תמונת העולם של אל-באלאווי היתה שונה מהמציאות העובדתית. לגביו, החול עליו הוא עומד "נברא" על ידי אותו שופט יחד עם האדם הראשון, בני אנוש שנבחרו בהמשך בקפידה על ידי השופט העבירו לעולם את חוקיו, ורצונותיו של השופט אינם ניתנים לערעור.

חופש

כאשר זאת תמונת העולם שלך, ויותר מכך - כאשר ביכולתך לייצר יותר ויותר אנשים שזו תמונות עולמם - לא יועילו אמצעים מתוחכמים למעקב ולחיסול.

הדרך הנכונה להיאבק בטרור דתי לטווח הרחוק יותר, אינו במל"טים מתוחכמים לחיסול מרחוק או עם מכשירים רגישים לגילוי פצצות, בדיוק כפי שהדרך הנכונה להיאבק במגיפה אינו בעזרת כדורים להורדת חום. הדרך הנכונה להיאבק בטרור דתי לטווח הרחוק היא בעזרת חינוך. מי שזכה להיחשף לראיות ומחקרים, השכיל באמת ובתמים להבין ולהפנים כיצד התפתח בהדרגה מאבות אבותיו הקופים הקדומים, ואולי אף למד כיצד קל לשטות במוח האנושי - לא יצפה לפגוש בקרבנותיו המתים לאחר פיגוע טרור.

מעטים הארגונים בעולם המנסים לעסוק בחינוך אקטיבי של מאמינים דתיים למטרת שינוי תפיסת עולמם. במרבית המקרים נתפסת פעילות כזאת כהתערבות באמונתו של הזולת, פעמים רבות אף כ"מיסיונריות" ו"פגיעה ברגשות דת". ברמה של "מדינה", ספק אם ניתן למצוא גורם מערבי אשר עוסק בכך.

מבלי לפתוח את הוויכוח בדבר יעילותו או נחיצותו של תהליך "הוצאה בשאלה" ממוּסד, דבר אחד בוודאי ניתן לעשות באופן לגיטימי לחלוטין: לחשוף אנשים, וכמה שיותר, לאמיתות מדעיות. סיורים מודרכים במוזיאון זולים הרבה יותר מאשר ייצור עוד מכשירי חיסול מתוחכמים, וצפייה חינוכית בניסויי מעבדה קלה הרבה יותר להפקה מאשר הפיכת עוד חלקים של כל שדה תעופה לייעד מבוצר.

עם הזמן, השאר כבר יקרה מאליו.

 

ראו גם: הדרך הנכונה


מאי 2013



חברים ב- עוצב על ידי