אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

חסר משוגעים אני?

מאת: ניצן

"ויאמר אכיש אל עבדיו: הינה תראו איש משתגע, למה תביאו אותו אליי? חסר משוגעים אני כי הבאתם את זה להשתגע עליי? הזה יבוא אל ביתי?" -- שמואל א' כ"א ט"ו-ט"ז

"כל הגוון הדתי של העולם המודרני, מקורו במחסור במוסד לחולי נפש בירושלים." -- הנרי הבלוק אליס

לקראת שנת 2000 היה העולם כולו עסוק בהכנה לקראת "באג 2000" - בעיה שנבעה מהאופן בו אוחסנו תאריכים בתוכנות מחשב. פרנסי עיר הקודש ירושלים היו עסוקים לקראת חגיגות ה-2000 גם בתופעה המכונה "סינדרום ירושלים": חינוך - לרוב נוצרי - שכנע מאמינים ברחבי עולם שהעיר מעניקה להם כוחות משיחיים, ועל גבי הרדאר המשטרתי הופיעו אזהרות משונות מפני "נוצרים מתפוצצים" שבכוונתם להגיע לאזור.

התיירים הנוצרים, להם המקומיים מוכרים כבר שנים פיסות מקוריות-כביכול מהצלב של ישו, רחוקים מלהיות היחידים שמפגינים תופעות נפשיות מטרידות במזרח התיכון. האם ראיתם את הסרט "מועדון קרב"? אם ראיתם, אתם בוודאי זוכרים את הקטע שבו השחקן אד נורטון מכה את עצמו קשות. בכל שנה, מיליוני מוסלמים שיעים אדוקים עושים בדיוק את זה, במסגרת חגיגות ה"עשוראא", בעיקר באיראן ובלבנון. שרשראות, סכינים ומקלות משמשים בפולחן זה עד היום, והסצנה נראית כאילו לקוחה מסרט הוליוודי רווי קטשופ.

ובשעה שיהודים אורתודוקסים בירושלים יורקים לכיוון צלבים ומקפידים לא לקרוע נייר טואלט בשבת, משליכים פלסטינאים בעזה הומוסקסואלים מהגגות. עצם איזכור המילה "חזיר" עלול להצית אש אצל אלה וגם אלה. הגברים הדרוזים המאמינים שבאזור טוענים שגבר ילד את המשיח, ולכן הם הולכים עם מכנסיים רחבים, רק כדי להיות מוכנים, אתם יודעים.

אז מה יש למזרח התיכון הזה, שמתעקש לגדל דעות ומעשים כאלה בשעה שהעולם המודרני איכשהו השכיל ברובו להיפטר מהם? לא ברור, אבל ברוח האינטגרציה העולמית הגוברת ניתן להמר שרוחו של המזרח התיכון לא תאבד מהעולם המערבי בקרוב.

 


ספטמבר 2023



חברים ב- עוצב על ידי