הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

על היופי והכיעור בדתות המונותיאיסטיות

למאמר של שלומי על האיסלאם ולתגובה עליו *

דן מלר

שלומי בא להאיר את עינינו בכל הנוגע לדת האיסלאם, ועל כך הגיב קורא מסויים בביקורת:

"קראתי את המאמר שלך על האיסלאם, אשר בא להאיר את הדתות באור שלילי, ולהבליט את כל הרע שבדתות... למה לא לציין גם את הטוב שהביא האיסלאם לעולם?.. את יופיו של האיסלאם?.." וגו'.

בוא ונהפוך את הסדר, ידיד יקר: אל מול ה"טוב" שבדתות המונותיאיסטיות, וה"יופי" שהביאו לעולם, נעמיד קודם כל את הרוע, הרשע והאכזריות, המהווים בסיס ערכי למאמינים בהן. כמה סבל ומוות הביאה הנצרות לעולם בשמו של אלוהים, באשמתו כביכול, או שלא באשמתו, של יהודי אחד לפני 2000 שנה? כמה מסעי צלב, מוסווים כמעשה קודש, כמה מיליוני הרוגים, פצועים, סובלים, נאנסים! כמה מלחמות הביא האיסלאם על בני האדם, וכמה יביא עוד, לאור מצוות הג'יהאד - השמד שבו, המחייבים כל מוסלמי מאמין לבצע בהוראת נביא מוסלמי בשמו של האלוהים! ולא נהיה צבועים, מתחסדים וחד צדדיים: הדת היהודית, זו "שלנו", המקודשת לכל מי שמאמין בה, מצווה על כל יהודי שומר תרי"ג המצוות להשמיד ולהרוג את כל "אויבי האלוהים", ללא עכבות, ללא רחמים, בשמו של האלוהים... מי שטוען שמדובר בחוקים קדומים בדת היהודית, שאינם תופסים עוד היום, ילך אצל יגאל עמיר ורבניו הרבים, וילמד, מה ואיך מלמדת ומחנכת דת לחניכיה. "דין רודף" או "מוסר" הם קוראים היום לאדם שדמו מותר, שחובה להורגו בלא משפט, ביד כל, בברכת רבנים, רצח פשוט, בדם קר, בברכת האלוהים, ולמענו. גם טקסי כבוד עורכים היום קנאי האלוהים לרוצח דתי בשמו של אלוהים - ברוך גולדשטיין, רבנים מקדשים את שמו, אחד רב גינזבורג כותב ספר גבורה לכבודו - "ברוך הגבר", שלא לדבר על מצוות השמדת עממי כנען שבתרי"ג מצוות. זו, מן הסתם, דרכם של מאמינים אלה לבטא את היפה והטוב שבדת.

מוקד

שלוש הדתות המונותיאיסטיות נבדלות האחת מרעותה באלפי פריטים פולחניים, טקסיים, התנהגותיים, מצוות ורמה תרבותית. משותף לכולן ציוויים מוסריים, בייחוד ליהדות, שהיתה ראשונה לחוקק חוקי סעד סוציאליים והתחשבות בנזקק ובנפגע. אלא שבכולן, לצד החסד קיים גם רשע, הכרוך ונובע מקנאות נטולת-רסן לאלוהים, עד כדי אבדן צלם-אנוש, ונכונות בלב ונפש למילוי בלתי חוקי בעליל של מצוות הרג ורצח בשמו או למענו של האלוהים, בעיקר באיסלאם. אף אחת משלוש דתות ה"חסד" הללו, מלאות ה"טוב" וה"יופי" איננה נקייה מרשע ורוע ואכזריות כאלו, בתיאוריה בכתובים, בפועל - כאשר ניתן בידן הכוח והשלטון.

לכן, מבקר יקר, בבואך לדון ולהציג ביקורת כנה על דת מונותיאיסטית - נצרות, איסלאם או יהדות - לך קודם כל אל מצוות הרשע והרוע שביסודן. אחר כך נמשיך ונדבר על היפה והטוב שבהן.


* המאמר המקורי של שלומי הופיע בעבר באתר "חופש", ובהמשך הוסר על פי בקשת המחבר, לאחר שגילה בו אי-דיוקים מסוימים ולא היה לו פנאי לשכתבו מחדש.


אוגוסט 2001