הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

סטנד-אפ יום השואה

את המודעה הבאה צדה עיננו בערב יום השואה בתל-מונד, מודבקת במספר מקומות, חלקן סביב - ואף בתוך - בית כנסת:

אשר על כן שלחנו מכתב נזעם אל ראש המועצה המקומית תל מונד, וזה עיקרו:

לכבוד
מר שלמה רצבי
ראש המועצה המקומית תל מונד

הנדון: עריכת ערב סטנד אפ בערב יום השואה

בשם מרשתי, "חופש - עמותה לחופש מדת" הנני לפנות אליך באופן בהול בנושא הנדון, כדלקמן:

  1. מכרזות שנתלו ברחבי תל מונד והועברו הבוקר לידי מרשתי עולה כי הערב, ערב יום השואה, ייערך במרכז הקהילתי התורני "מאור השרון", ברח' הגולן 28, תל מונד, לא פחות ולא יותר מאשר ערב עם אמן סטנד אפ, הרב מאיר שורץ.
    העתק תצלום המודעה מצ"ב. יובהר, כי למרות שבמודעה נכתב התאריך 20.4.2008, מדובר בטעות. התמונות צולמו היום, והאירוע שעתיד להתרחש היום, 20.4.09.

  2. קשה להעלות על הדעת פגיעה חמורה יותר ברגשות הציבור מאשר עריכת מופע סטנד אפ בערב יום השואה. מדובר בזילות וזלזול בשישה מיליוני היהודים, קרבנות הנאצים, כאשר מתכנני הערב מבקשים כפי הנראה ליהנות מ-"ערב בלתי נשכח" עם הסטנדאפיסט המפורסם "הפה מפיק מרגליות" בעת שעם ישראל כולו מבכה את מתיו.

  3. מעבר לאמור, עריכת מופע סטנד-אפ או אירוע דומה בערב יום השואה מהווה גם עבירה פלילית, כאמור בסעיפים 2א ו-2ב' לחוק יום הזכרון לשואה ולגבורה, התשי"ט - 1959, האוסרים על עריכת אירועים מסוג זה.

  4. אנו קוראים לך לפעול בנחישות ובאופן מיידי לבדיקת הנושא ולביטול האירוע האמור.

בכבוד רב,
שגיא אגמון, עו"ד

העתק: הגב' רונית נחום, מנהלת מחלקת פניות הציבור

חופש

למרות פנייתנו, התקיים ה"מופע" האמור כסדרו. הרב שורץ סיפר לקהל את הסבריו כיצד אפשר להאמין באלוהים לאחר השואה. במשולב עם נסיונות השכנוע שלו הוא הריץ כמה "דאחקות" והקהל שמנה כעשרים איש ציחקק לו.

למעשה לא היה בדיוק את מי לשכנע. הקהל כלל מספר חרדים ומספר "חילוניים אבל". לא היו אלה בדיחות וולגריות, אלא יותר תנועות גוף ושינויים בטון הדיבור שהצחיקו את האנשים. ככה, בערך, אתם יודעים.

בשלב מסוים הגיעו השוטרים. הם עמדו בחוץ וניסו להקשיב אבל נראה להם שלא היתה להם סיבה מספיק טובה להפסיק את הארוע. נראה כאילו המחב"ת מהלך על איזה קו דק שבין עבירה פלילית לבין סתם חוסר טעם. צחקוקים או לא - לאחר כעשר דקות של נוכחות באזור, עזבו השוטרים את הארוע מבלי לעשות דבר.

חופש

אנו סוברים שמופע דאחקות על שואה ואמונה בערב יום השואה הוא לא ראוי, גם אם המשטרה מצאה שלא היה שם משהו בלתי חוקי. העובדה שהערב הזה נערך דווקא במרכז תורני קהילתי מקוממת אפילו עוד יותר. אנחנו משאירים לכם לחשוב מה זה אומר על האנשים שארגנו את הערב הזה, ועל האנשים שבחרו להשתתף בו. עמותת "חופש" תמשיך להיאבק על צביונה היהודי-חילוני של מדינת ישראל ברוח הציונות. אנו נעדכן אתכם בכל התפתחות במקרה הזה. אתם מוזמנים לכתוב לנו אודות מקרים דומים.


אפריל 2009