הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

דת - הסכנה הגדולה ביותר לקיום מדינת ישראל

מאת: י.א.

מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי והיא הוקמה לאחר השואה הנוראה אותה עבר העם. מדינת ישראל מצויה במלחמה ומאבק מתמיד על קיומה כנגד חלק מהעולם הערבי, אירן והפלסטינאים. ואולם הסכנה הגדולה ביותר לעצם קיומה נובעת מהדת היהודית, אשר בהעדר הפרדת דת ומדינה - הולכת ומשתלטת על המדינה.

הדת היא הבל הבלים ואוסף של שטויות וסיפורי אגדות. לא ברור איך אנשים מבוגרים מאמינים באלוהים שאף אחד לא ראה, לא ידוע איך הוא נראה, מהם מימדיו, מה משקלו (מסתו), היכן הוא נמצא, מה הרכבו הכימי, מה מקור האנרגיה שלו (האם הוא אוכל), כיצד הוא ברא את העולם, מי ברא את אלוהים ומדוע הוא אינו מופיע ומראה את עצמו בכלי התקשורת.

כבר היום הציבור מחולק למגזרים שונים: דתיים, מסורתיים, חילונים וערבים - ואחדות העם נפגעה. ואולם הדת מהווה סכנה קיומית בשל מספר סיבות:

  1. סכנה לביטחון המדינה. רבים מהחרדים אינם מתגייסים לצה"ל, אינם משרתים במילואים, פועלים בהתמדה כנגד גיוס נשים ומורידים את המוטיבציה לגיוס אצל המתגייסים עקב הרגשת אפליה - ובכך מחלישים את בטחוננו. בנוסף, הם מקדמים חשיבה לא רציונלית שתהילים עוזרים כנגד טילים, "השם" יעזור, ולכן לא צריך צבא. זאת צורת חשיבה מסוכנת ביותר, והשם כידוע לא עזר בשואה כי הוא דמיוני. חלק מהדתיים "הלאומיים" מהווים סכנה קיומית בכך שהם שואפים להרוס את מסגד אל אקצה, לבנות את בית המקדש השלישי ובכך להביא למלחמה עם העולם המוסלמי עד כדי מלחמה גרעינית עתידית. יש גם הרוצים לספח מיליוני פלסטינאים למדינה ולהגדיל בכך את הסכנה הדמוגרפית למדינה יהודית.
  2. סכנה לכלכלה. חלק ניכר מהחרדים אינם עובדים, אינם לומדים שום נושא בעל חשיבות לכלכלה ומביאים ילדים רבים למעגל עוני. בנוסף, המפלגות החרדיות התמחו באמנות השימוש בתקציב הציבור להשרשת התכנים הדתיים הנ"ל באמצעותו. בכך החרדים מטיפים לבורות שתביא להרס הכלכלה.
  3. סכנה לחינוך. מאות אלפי ילדים חרדים לא לומדים לימודי ליבה ולמעשה לא לומדים הרבה מלבד תכנים דתיים ואיך לציית לרבנים. בנוסף, הממסד החרדי והממסד הדתי-לאומי מקדמים הדתה בכלל בתי הספר, במיוחד כאשר שר החינוך הוא ממפלגה דתית.
  4. סכנה למדע. מדינת ישראל חייבת חינוך מדעי כחלק מחוסנה הצבאי והכלכלי. ואולם הדת היא אויב המדע, בכך שהיא מבוססת על חשיבה לא רציונלית, ללא מבחנים נסיוניים. לאורך השנים שרי חינוך ממפלגות דתיות עשו רפורמות בחינוך בבתי ספר, תוך החלשת לימודי המדע והגברת לימודי "מורשת". כתוצאה מכך, המדע מצוי מאז בירידה מתמדת בישראל. בנוסף, תאוריית האבולוציה, שהיא אחת מהתאוריות המדעיות המובילות, עם הכי הרבה תמיכה עובדתית והשפעה עצומה על הדרך שבה המדע רואה את העולם - לא נלמדת כלל בבתי הספר למעט על ידי תלמידים מעטים במסגרת הרחבת לימודי הביולוגיה שלהם.
  5. סכנה לאורח החיים החופשי. הדת מביאה עימה כפייה דתית. המוני אזרחים יהודים לא יכולים להתחתן בישראל, אבל כולם חייבים להתגרש לפי חוקי הדת ברבנות. אין תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים והאוכל בישראל יקר בהרבה מבמדינות אחרות גם עקב כפיית כשרות. נשים מודרות מחלק מהמרחב הציבורי ומופלות לרעה בדין הדתי. עם התפשטות הדת, הכפייה הדתית רק תגדל. בנוסף, מצוות הדת והוראותיה מכוונות להפיכת קהל המאמינים לעבדי רבנים. לכן חלק גדול מהדתיים בישראל חיים במסגרות של כתות סגורות ומשמשים כעבדי רבנים תוך אובדן החופש האישי שלהם ושל משפחותיהם כבר כעת.
  6. סכנה לדמוקרטיה. אם ישראל תהיה מדינת הלכה, הלכה הדמוקרטיה וישראל תהפוך באופן בלתי הפיך לתיאוקרטיה דיקטטורית בדומה לאירן. כבר היום אנו רואים סימנים מדאיגים לכיוון המעבר לתיאוקרטיה, ומספר פוליטיקאים כבר הכריזו על מטרתם להפוך את ישראל למדינת הלכה. הפוליטיקה הישראלית מחולקת בין שמאל וימין ואולם ההבדלים ביניהם הם מזעריים. ההבדל העיקרי הוא שהימין מעורבב יותר בבלוק עם הדת ובכך סכנתו.

מסקנה: הדת היהודית, המבוססת על אל דמיוני שלא ניתן למדידה ואיננו מופיע, מהווה את הסכנה הקיומית הגדולה ביותר למדינת ישראל כמדינת העם היהודי. אויבינו מבחוץ מהווים סכנה ידועה וברורה ולכן סכנתם קטנה. הדת, לעומת זאת, היא כמו וירוס או חיידק שתוקף מבפנים - ולכן מהווה סכנה קיומית. מטרת סיכום זה היא להגביר את המודעות לסכנת הדת, שבעבר הייתה "מסורת נחמדה" והיום מהווה סכנה קיומית מיידית. רק הפרדת דת ומדינה, כנהוג בארצות נאורות, ודומיננטיות של מפלגה חילונית יוכלו אולי לעזור. אולם קרב הזמן שתהליך השתלטות הדת יהיה בלתי הפיך ויביא איתו את הרס מדינת ישראל כמדינת העם היהודי בארצו.

 


אפריל 2020