אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

אמת מן החיים

מאת עירון

בשלהי ספטמבר 2011 הגיעה התכנית המשעשעת והפופולרית "החיים זה לא הכול" (ערוץ 2) לסיום עונתה התשיעית - והאחרונה. והעיתונים מלאו ביקורות (אוהדות בדרך-כלל) ורשימות סיכום.

בפרק הסיום הטיחה השחקנית [המצוינת!] ענת וקסמן בגרוש שלה (אבי קושניר, הטוב לא פחות), באחד מוויכוחיהם האין-סופיים: "החיים זה דבר דינמי, בחיים קורים דברים, לחיים אין חוברת הפעלה..."

כך: "החיים זה דבר דינמי... לחיים אין חוברת הפעלה...". כה אמרה ענת וקסמן. שחקנית.

*  *  *

לפיכך, כשבפעם הבאה תשמעו חכמים מחוכמים מהמגזר החרדי-דתי מגידים את חכמתם הבנלית: התורה היא ספר/מדריך ההפעלה לחיים (1) - השמיעו כנגדם את חכמתה הפשוטה, הטבעית, האמתית פי מיליון, של ענת וקסמן: "החיים זה דבר דינמי, בחיים קורים דברים, לחיים אין חוברת הפעלה...".

כי החיים - והאדם בכללם - אינם מכונת כביסה עם הוראות היצרן [רק אצל מטיפי הדת היהודית, שהטפתם פרנסתם, שמכירת מרכולתם בשוק התעמולה הדתית היא עיקר, לא האמת העובדתית, השימוש בדוגמה זו של מכונת כביסה מנוצל לשכנע תמימים וקלי-דעת שיש בורא לעולם, בדיוק כשם שיש יוצר למכונת הכביסה]. החיים הם מהות דינמית ומשתנה; כל אדם הוא תוצר פרטני של החיים - וגם יצרן שלהם. זאת אמת פשוטה.

*  *  *

ומה שהבינה והביעה שחקנית (חילונית) אחת, בהיגד אגבי אחד, בתכנית טלוויזיה קלילה - לא יבינו לעולם אלפי מחב"תים 'כבדי-ראש', לשיטותיהם ולשטויותיהם.

 


(1) הרי לו זו הייתה אמת (שהתורה ומצוותיה הן מערכת/חוברת הפעלה לחיים) - הייתה התורה כולה (ולא רק שבע מצוות בני-נוח!) נמסרת לכלל בני-האנושות, ולא לבני-ישראל בלבד. החיים סוף-סוף אינם נחלת יהודים לבדם, ואם אמנם יש להם (לחיים) תכנית הפעלה טעונת כוונות ומגמות חיוביות כל-כך - הייתה זו מדרך הטבע ועל-פי השכל הישר צריכה להימסר לכול ולכלל, ולא להיות מוגבלת רק לבני-ישראל.

[על כך הדת משיבה במדרש-אגדה, שלפיו חיזר אלוהים על כל אומה ואומה כדי שיקבלו את תורתו - וכולן מיאנו. כידוע, בכתביה של שום אומה שהיא - המוכרת למין האנושי - אין זכר-של-זכר לחיזור אלוהי נלהב כזה, וכל-כולו פרי דמיון אגדי מגמתי - ישראלוצנטרי כמובן.

אגב: מבחינה זו אין כל הבדל מהותי בין כתובי המקרא ובין דברי חז"ל: אלו כאלו מציגים דברי-אגדה - כאמת גמורה. מאז ומעולם ביקשה נפש האדם לתור את מרחבי הדמיון - ולשם כיוונו מחברי המקרא הראשונים ובעלי האגדה המאוחרים. יודעים חכמים נפש צאנם ומשאלתם.]

 


ינואר 2012



חברים ב- עוצב על ידי