אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

ממתי ידוע מארג היקום?

מאת ניצן

מאמר זה מכיל קטעי טקסט קצרים ממאמר ישן של הרב זמיר כהן העשוי להיות מוגן בזכויות יוצרים, במסגרת "שימוש הוגן" למטרת חינוך וביקורת.

עובדה מפורסמת היא כי ישנן "תגליות" מדעיות רבות אשר אינן אלא זחילה של המדע בפיגור רב אחר הגלוי והידוע לחכמי המיתולוגיה היוונית - מאז יוון הקדומה(!)

המפליא והמפעים הוא, שמספר ניכר של ידיעות מדעיות נפלאות המופיעות במיתולוגיה היוונית, הן סודות טבע כמוסים, אשר המדע המודרני לא יכול היה לגלותם ולהכירם אלא רק בעזרת אמצעי עזר טכנולוגיים-אלקטרוניים חדישים. בעוד שבמיתולוגיה הן מוגדרות בבהירות נפלאה, בקיצור נמרץ, ובדיוק מדהים! מחקר רדף מחקר, וצעד אחר צעד הלכו אנשי המחקר המדעי והתקדמו אל עבר עמדתה היציבה של המיתולוגיה היוונית. אנו נביא כאן דוגמא אחת מני רבות.

במיתולוגיה היוונית העתיקה עד מאוד, האל קרונוס ואימו גאיה הם אביו וסבתו של זאוס, בכיר אלי האולימפוס, אל השמיים, מטיל הברק והרעם. השמיים, היקום שסביבנו, הם בשליטתו של זאוס.

מקור השם "קרונוס" אינו ברור, אולם ביוונית של אז כמו של ימינו, זאת גם המילה עבור "זמן" (ומכאן "כרונולוגיה", "כרוניקה" וכו'). האל קרונוס שנהג לבלוע את ילדיו משמש כאנלוגיה לזמן הבולע את תוצריו. "גאיה", לעומת זאת, היא "אדמה" - המרחב המוחשי, ונוצרה על פי המיתולוגיה מה"כאוס" - ה"ריק" הראשוני.

את העובדה שמארג היקום שלנו - שנוצר במפץ הגדול - הוא מרחב-זמן גילה איינשטיין כחלק מתורת היחסות, כ-3,000 שנים ויותר לאחר שהיוונים הקדמונים סגדו לזאוס השמיימי. הדברים מוכיחים כי המיתולוגיה היוונית אשר בה כתובות כל אותן ידיעות מדעיות, לא נכתבה על ידי גורם אנושי, אשר ככל שיהיה איש מדע דגול, וגם נעזר באמצעים טכנולוגיים חדישים ביותר, עדיין יהיו הוא וכליו נחשבים מיושנים ופרימיטיביים לעומת הדורות הבאים אחריו. אלא מי שברא את הבריאה כולה על כל פלאיה ומסתריה, הוא הוא אשר כתב את אותה מיתולוגיה נפלאה.

 


אוקטובר 2020



חברים ב- עוצב על ידי