אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

הפרכה של הראיות לאמיתות התורה - ההפרכה הלוגית

מאת: ליאור

בבמת חופש "הפרכה של הראיות לאמיתות התורה" מוצג טיעון דתי שנפוץ מאוד באינטרנט, וכותב בשם עומר מפריך את הטענה בו מן היסוד ע"י התייחסות לדת ההינדו.

חופש

זו השורה התחתונה של הטיעון (אשר במלואו מופיע כבר באותה במה):

נותן התורה הוא היחידי ששכנע אנשים להחדיר ספר המתאר סיפור על בורא עולם המראה שליטה בבריאה. העובדה שאין עוד מישהו שהחדיר ספר כזה, מראה שלא ניתן לשכנע אנשים להחדיר ספר כזה אלא על ידי הבורא בעצמו מכאן שמי שנתן את התורה, בורא העולם (סוף ההודעה).

עומר עשה נפלאות בפירוק חלק אחד מהטיעון עליו הוא עבד: העובדה שאין עוד מישהו שהחדיר ספר כזה - ויפה עשה שחשף את השקר שבדברים. עם זאת, חורה לי שאיש לא טרח לפרק את ההגיון של אותו הטיעון, בשעה שהדבר ממש צועק לשמים.

באיחור של כשלוש שנים, אשתדל אני לעשות זאת:

נותן התורה הוא היחידי ששכנע אנשים להחדיר ספר המתאר סיפור על בורא עולם המראה שליטה בבריאה - הנה הצד הדתי מניח מראש כאקסיומה את עצם הדבר אותו הוא אמור להוכיח.

העובדה שאין עוד מישהו שהחדיר ספר כזה, מראה שלא ניתן לשכנע אנשים להחדיר ספר כזה אלא על ידי הבורא בעצמו - גם אילו לא היה עוד מקרה של "שכנוע להחדרת ספר" בהיסטוריה, כהגדרתו של כותב הטיעון, מאיפה מופיעה לה ההבנה שרק הבורא הוא היכול לשכנע?

האם אנו נתקלים כאן באקסיומה נוספת שאינה מסתמכת על דבר?

או האם יש כאן רק פעולת חיבור פשוטה, של שילוב ההנחה שבתחילת דבריו - "אלוהים שכנע את עם ישראל" - יחד עם ה"עובדה" המופרכת זה מכבר של "ישראל הם היחידים ששוכנעו"?

חופש

לא ניתן מדברים אלו - לוגית - להוכיח כי: מכאן שמי שנתן את התורה, בורא העולם.

כל שהוכח כאן, לאור התפוצה הגדולה של הטיעון הזה ברשת, הוא שמסיבה עלומה כלשהי השילובים המופלאים של שקר נחות, וחוסר הגיון מובהק, יעילים באופן מעורר דאגה בקרב ציבור שטוף מוח.

מאחר שלא כל אדם אשר נתקל בדברים כגון אלה רץ לחפש מידע על דתות אחרות לצורך השוואה, נסיים רק באיחולים כי לכל הפחות ישכיל לבחון את תקיפותם הלוגית בטרם יאשרם.

 


מרץ 2009



חברים ב- עוצב על ידי