אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

מנפים מהרשימה את המסעדות ה"כשרות"

לפני חודש וחצי ביקשנו מהחברים ברשימת התפוצה שלנו להשמיע את קולם ולשלוח את ההודעה הבאה (או בניסוח שלהם) לשלושה אתרי חיפוש מסעדות גדולים:

לאתר המסעדות שלום,

ברצוני להביע את הערכתי על השירות המועיל והשימושי שאתם מציעים, המאפשר לי למצוא מסעדות בקלות ובמהירות.
בקשה קטנה לי אליכם, שהיתה הופכת את האתר לשימושי הרבה יותר עבורי: כאדם שאינו מקפיד בדיני כשרות, ישנם רק יתרונות מבחינתי למסעדה שחופשיה מהשגחת כשרות: האוכל מגוון וטעים יותר, שעות הפתיחה גמישות יותר והמסעדה חופשיה לפעול כרצונה ללא מורא הרבנות או המשגיחים.
מי מכם שיאפשר לי לחפש גם בקרב המסעדות החופשיות מהשגחת כשרות, יזכה באמוני לשנים רבות

בתודה מראש
סועד מזדמן

הצורך בפניה נובע מכך שאתרי המסעדות אינם מאפשרים לקבל בנוחות ובקלות רשימה של מסעדות שאינה כוללת את המסעדות המופיעות אצלם כ"כשרות". חיפוש מסעדות כשרות? יש. חיפוש גם וגם? יש. חיפוש מסעדות המתמחות בפירות ים? יש. אבל כל אלה אינם מה שאנו מבקשים: לנפות מן הרשימה מסעדות שמצהירות על עצמן כ"כשרות". כדי שיהיה לנו יותר קל ונוח, למצוא את המסעדות שבהן נבחר לסעוד.

אתרי המסעדות, מצידם, אינם מתלהבים, בלשון המעטה. כל עוד אין דרישה ברורה מן הלקוחות, הם מעדיפים להתחבא מאחורי תירוצים כאלה ואחרים. רק מאתר 2eat התקבלה תגובה מעודדת, על פיה הם מתארגנים כדי לאסוף את המידע הנדרש במטרה להציג בעתיד רשימה של מסעדות שאינן כשרות:
"[...] מעתה ואילך כשאנו מקבלים נתונים ממסעדה - אנו מבררים אם היא מעוניינת להירשם כ"לא כשרה", וכשתיאסף כמות יפה של מסעדות - נעלה את אפשרות החיפוש הזו."
על אף שמדובר בינתיים רק בהתארגנות "מאחורי הקלעים", אנו מברכים על כך.


ראו את עלון הכשרות שלנו! דפי חופש
מדריך עסקים חופשיים
מן הכשרות הדתית*

* "דפי חופש" היה מדור ותיק באתר 'חופש' שעסק בניהול רשימת בתי עסק נטולי השגחת כשרות. המדור בוטל לפני מספר שנים עקב משאבי הזמן שנדרשו כדי לתחזקו.


אוגוסט 2005



חברים ב- עוצב על ידי