אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויברא האדם את אלוהים בצלמו
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

סגולה להצלחה

מאת כתב חופש לענייני אמירת דברים שלוש פעמים

אחד הסטארט-אפים המצליחים ביותר ביובל האחרון מבוסס על קופסת חרדל מפלסטיק עם חור במכסה. הוסף מספר מילים בדבר צדיקות פרנסה וישועה, שם של רב כלשהו (רצוי "מקובל"), מקם את המוצר הסופי ליד קופה אמיתית של בית עסק כלשהו - והרי לך מקור הכנסה משוחרר ממועקות בירוקרטיות, רחמנא ליצלן.

כותב שורות אלה מכיר בערך היהודי הוותיק של גמילות חסדים ועזרה לזולת. הוא עצמו תרם לא מעט מכיסו להקלת סיבלם של פרטים שונים. אלא שבתקופה האחרונה, במקביל להתקדמות הדורות ברשתות הסלולריות, אנו צופים גם בדור חדש של קופות חסדים. אלה גם מבטיחות, ברוח התקופה, החזר הולם על ההשקעה. נכון שלשם כך נדרש למלא מספר מאוויים כמוסים (ומוזרים משהו) של קופת הפלסטיק, אבל מי אינו חפץ ב- "סגולה להצלחה"? הנה ראו בעצמכם:

יאמר שלוש פעמים

האמת - חשבנו לא אחת למקם באתרים אסטרטגיים אלה גם "קופות חופש", בהן תיאספנה מעות לכבודם של הדמוקרטיה, זכויות האדם והשיוויון בפני החוק. ואולי גם לשפר את גורלן של עגונות וקבורתם של חיילים שיהדות סבתם הוטלה בספק. אולם חשש מר עלה בקרבנו, שמא גורלן של קופות אלה לא ישפר עליהן. ככה סתם חשבנו, אתם יודעים.

לכן אנו מעמידים בפניכם את ה"דיל" הבא: תירמו לעמותת "חופש", ריקעו פעמיים ברגלכם ואימרו שלוש פעמים בכוונה יתירה "איסתרא בלגינא קיש קיש קריא", ואנו מבטיחים לכם חורף גשום ושלא תצטרכו לעשות כיוון פרונט במשך 12 חדשים לפחות.


מרץ 2006



חברים ב- עוצב על ידי