אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

האם ההתכתבות עם "חופש" גורמת לחילול ה'?

בדרך כלל איננו "עושים פרסומת" לאתרים דתיים. לא מטעמי צנזורה חלילה - שיקרא כל אדם כל דבר חכמה או איוולת על פי בחירתו - אלא פשוט כדי לא לקדם מטרות שאינן עולות בקנה אחד עם מטרות העמותה והאתר. לפעמים אנו חורגים ממנהגנו זה (וכבר היו דברים מעולם), כמו במקרה זה של דף מעניין זה מאתר האינטרנט הדתי 'כיפה', דף אשר דן... באתר 'חופש'.

מן המפורסמות היא שיהודים דתיים אורתודוקסים נוטים להפקיר חלק גדול מהחלטותיהם, בין שחשובות ובין ששוליות, בידי "רבנים". מכאן גם התפוצה וההצלחה היחסית של מדורי 'שאל את הרב' או 'שאלות ותשובות' (שו"ת) באתרי אינטרנט שונים ובכלי תיקשורת אחרים. אמנם במקרה זה "חטאו" השואלים (ישמור השם) בביצוע "העבירה" הפוטנציאלית ונזכרו לשאול את הרב רק בהמשך, משל קיימו 'נעשה ונשמע' כדברו, אך מן הסתם מוטב מאוחר מאשר לעולם לא, וכך זכינו להצצה חטופה בשיח עיוועים זה.

לזכותו של הרב חיים רטיג מישיבת ההסדר "בינות" רעננה אשר ענה לשואלים, יש לציין את העקביות של תשובתו עם פסיקתו הקודמת של "גדול הדור" - הרב הליטאי אלישיב. עקביות יכולה להיות כמובן תכונה חיובית או שלילית, די תלוי בדברים בהם אתם עקביים. במקרה שלנו, מנסים רבנינו העקביים להסביר שוב ושוב כי המטרה העיקרית של "הידברותם" עם ציבור חילוני-חופשי הינה להמיר את דעותיו ולנסות להפכו לציבור יהודי-דתי-אורתודוקסי. רובן המכריע של אותן מטרות חילוניות - החל בפוליטיקאים חילוניים שמוכרים את עתידנו וכלה בציבור "חילוני" גדול - מתרצים השכם והערב כמה "טובה" כוונתם של אותם רבנים, ועוד אנחנו סברנו לתומנו שהגשת הלחי השנייה היא דווקא מנהג נוצרי, טפו.

מעניין גם קצת לקרוא "בין השורות" של הדיון ההילכתי בין החוטאים הפוטנציאליים לרב היודע-כל. השאלה כבר בתחילת דבריה עושה שימוש בטקטיקה של השחלת מידע המוצג כשאלה: "האם מותר להידבר עם חברי תנועת 'חופש' שיוצאים נגד יהדות?" - במקרה הטוב מדובר כאן בבלבול של השואלים בהבנת המושג 'יהדות' באופן הצר של "דת יהודית אורתודוקסית". אנו מקווים שאכן זה המקרה, שכן אתר 'חופש' מכיל מאמרים לרוב בנושא התרבות היהודית, חלקם גם שימשו פעמים רבות כחומר רקע לעבודות של סטודנטים ועוד.

בהמשך כותבים השואלים "יש לציין שאחד האנשים משם חזר בתשובה". ייתכן והם יודעים משהו שאנו לא? או שסתם ניסו למצוא חן בעיני הרב, מן הסתם כדי להפיג את כעסו האפשרי על האיחור בשאלתם (ואולי גם כדי לעודד תשובה שלו בכיוון הרצוי להם?)

שואלים נכבדים, הומור בצד: אין לכם דעה משלכם? האם תחפשו "רב" כדי לקבל את רשותו לקרוא כל קטע הארוך משלוש מילים? מה אתם, רובוטים? מכונות דת? האם זה העתיד שאתם מאחלים לנו כאשר אתם כותבים שם "אפילו נשמה יהודית אחת שחוזרת למקורה"? אנו מאחלים לכם הידברות פוריה עם כל אדם וקריאה ארוכה ופוריה בכל מקור שתבחרו לעיין בו, מכתבי הרב חיים רטיג, דרך הרמב"ם ושפינוזה, התנ"ך, התלמוד והברית החדשה, אתר 'כיפה' ואתר 'חופש'. כאשר תצלח מזימת רבותיכם, גם אם תשכילו לנסות ולבחור בעצמכם, כבר לא תוכלו לעשות כך.


יוני 2011



חברים ב- עוצב על ידי