הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

עו"ד יעקב ויינרוט על גיוס בחורי הישיבות

רבות כבר נכתב ודובר בתקשורת על הועדה לבחינת עניין גיוס בחורי הישיבות לצה"ל שהקים רה"מ ברק. ביקורת רבה נמתחה על הרכב הועדה, אשר מרבית חבריה הם דתיים שהצהירו על התנגדותם לגיוס של כל אברך המעוניין ללמוד תורה.

בפרט נחה עיננו על חבר הועדה עו"ד יעקב ויינרוט, אשר התבטאויותיו זכורות לנו לרעה. פשפשנו בארכיון אתר חופש ומצאנו את הציטוטים המדוייקים, אשר התפרסמו במוסף "ידיעות אחרונות" בפברואר 99'. טרחנו וכתבנו את המכתב הבא, אותו שלחנו לרה"מ ברק ולעורך "ידיעות אחרונות".

28.8.1999

לעורך "ידיעות אחרונות" שלום,

מוספך "7 ימים" מיום 26.2.1999 פרסם את כתבתן של עינת ברקוביץ ושושנה חן "קרעתי עליכם קריעה", בה צוטט עו"ד יעקב ויינרוט כמי שאמר את הדברים הבאים על אזרחיה החילוניים של המדינה ועל המדינה עצמה:

"צריך לומר את הדברים באופן ברור: אתם שונאים אותנו, אתם אנטישמים בשנאה שלכם כלפינו... אנחנו החרדים צריכים להיגמל ממדינת ישראל... נגמרה האשלייה שהולכת להיות פה מדינה שהיא שלב אחד בדרך לגאולה. אני מזמן קרעתי את הקריעה, נפרדתי מכם... אני רוצה להיפרד מכם. אני דורש להיפרד מכם. אני מדבר על הפרדת הדתיים מהמדינה... אני חושב שהמעבר הזה הוא הכרחי... או מפני שנקבל בעיטה מהציבור החילוני אני אומר בעיטה, והלוואי שלא אומר פוגרום... קרעתי את הקריעה. אני נפרדתי מכם... תנו לנו את חלקת האלוהים הקטנה שלנו - כלומר, תנו לנו לא ללכת לצה"ל. "

והנה, לפני שבוע מינה ראש ממשלתנו, מר אהוד ברק, את אותו ויינרוט לכהן כחבר בועדה, שאמורה לפסוק בנושא גיוס אברכים לצה"ל. מי שקרע עצמו מן הכלל, ונפרד מן המדינה, אינו ראוי לכהן כחבר ועדה שממנה ראש ממשלת ישראל לדון בגיוס משתמטי הישיבות.

דניאל בכר
צוות אתר האינטרנט "חופש"
www.hofesh.org.il

העתק: מר אהוד ברק, ראש ממשלת ישראל


אוגוסט 1999