אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

הפטור לחרדים מלימוד תכנית הליבה עליו הצביעה הכנסת

מכתב שנשלח על-ידי עמותת "חופש"

חופש
חופש - עמותה לחופש מדת (ע"ר)
מס' העמותה: 58-0083335
ת"ד 65227 תל-אביב 61652
www.hofesh.org.il

24/07/2008

לכבוד שרת החינוך הפרופ' יולי תמיר
לכבוד ראשי סיעות העבודה, קדימה, הליכוד, מרצ, הגימלאים, ישראל ביתנו
העתק: נשיא המדינה מר פרס

הנדון: הפטור לחרדים מלימוד תכנית הליבה עליו הצביעה אמש הכנסת

שרת החינוך ומנהיגי העם הנכבדים,

"פטור מלימוד תכנית הליבה" איננו עוד אחד מאותם פטורים רבים המוענקים לציבורים שונים בחברה בישראל - זוהי תעודת הכשר שמעניקה מדינת ישראל לבורות ובערות!

החינוך החרדי, עם כל זכותו של אותו ציבור להדגיש ולהעמיק את הלימוד התורני, מתעלם במודע ובאופן מוחלט מתרבות רחבה של היהדות הכללית שאינה דתית, מתרבות העולם בכל תחומי החיים, בעיקר מדעים, ספרות והגות, ולא פחות חשוב, מערכי היסוד הדמוקרטיים שעליהם קמה מדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל, שהצליחה לקום מהריסות הגלויות, ובתוך זמן קצר להיות מדינה דמוקרטית ואחת המובילות בעולם בתחומי מדע, רוח ואמנות, תאפשר ותעגן בחוקיה בורות ובערות למישהו מאזרחיה.

הדרישה ללימוד תכנית ליבה אינה פוגעת בשום לימוד אחר, והיא רק המינימום שניתן להעלות על הדעת במערך הלימודים שמדינה נאורה חייבת לספק לילדיה ולחייבם ללמדו, אן לא מסיבות עקרוניות של חינוך שוויוני, אז מסיבות פרגמטיות של מתן אפשרות לאזרחיה לרכוש השכלה המאפשרת פרנסה בכבוד.

אנחנו מקווים שההצבעה אמש לא סתמה את הגולל על נושא זה, וכי משרד החינוך בראשותך, יחד עם כל חברי הכנסת הנאורים, תשנו את ההחלטה ולא תאפשרו למנוע מחלקים גדלים והולכים באוכלוסיה להינתק מהשכלה, אלא תנווטו את המדינה לכיוון התרבותי-חינוכי הנכון והמצופה מחברה מודרנית ומתקדמת.

. . .
ועד עמותת חופש

חופש

בעקבות המכתב שלנו לעיל, התקבלה במערכת "חופש" תשובה מלשכת נשיא המדינה, וברצוננו לשתף אתכם בתוכנה. נשמח לעדכן אתכם בהתפתחויות נוספות בנושא חשוב זה.


יולי 2008



חברים ב- עוצב על ידי