אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

על ההתנשאות והאפליה בחינוך נגד ילדי העולים מאתיופיה קראנו בתקופה האחרונה מספר פעמים, למשל כאן או כאן. אורה לב-רון מגיבה.

חטא על פשע נגד האתיופים

מה רבתה השמחה כשמצאנו יהודים באתיופיה והבאנו אותם למדינת היהודים. אבל בחלוף רגע האחווה הראשון, החליטה המדינה שהם יהודים, אבל לא ממש. לכן יש להפקיד אותם בידי המימסד הדתי, המחולל את הקסם ההופך גוי ואדם בכלל - ליהודי. אלא שגם בכך לא די. היכן ילמדו ילדי האתיופים? האם ילכו למוסדות חינוך כמו כל שוחר דעת ויקבלו הזדמנות לרכוש ידע ולפלס דרכם בעולם המודרני? לא. המדינה החליטה להפקיד את חינוך ילדי העולים האתיופים, בידי המימסד הדתי. שילוב מוזר, דווקא מי שאינו מכיר בהם כיהודים, יקבל לחנך יהודים.

אלא שבתי הספר הדתיים לא נולדו אתמול, והם יודעים שתקציב חינוך לחוד, וקבלת תלמידים לחוד. לכן, המוסדות החרדים מוכנים, אמנם, לקבל כספים משרת חינוך חילונית למהדרין, אבל לא מוכנים לקבל את התלמידים האתיופים.

חופש

להורים העולים מאתיופיה

להורים העולים מאתיופיה - שלום

מצער מאד שילדיכם נאלצים להירשם לבתי ספר ממלכתיים דתיים, ושם הם חווים תופעות של גזענות המביישת אותנו, הישראלים. השבוע שוב קראנו על ילד שביה"ס אינו מוכן לקבלו לכתה א' משום ש"בתי הספר בפ"ת מתחרים ביניהם למי יש פחות תלמידים אתיופים". זוהי חרפה שאי אפשר להשלים איתה.

אנו עמותת 'חופש', המכירים היטב את הגזענות הדתית בישראל, ממליצים לכם בחום לשלוח את ילדיכם לבתי הספר של זרם החינוך הממלכתי-כללי. אצלנו, האוכלוסיה החילונית, אין "יותר יהודי" ו"פחות יהודי", וכל ילד, בלי הבדל דת, גזע ומין זכאי ללמוד בבית הספר הסמוך למקום מגוריו.

ילד בחינוך הממלכתי-כללי זוכה גם לחינוך טוב ורחב יותר, שמאפשר לו בעתיד להתמודד ביתר הצלחה בחברה ובשוק העבודה בישראל.

עוול נורא הוא להכריח ילדים ללמוד במסגרת שאינה רוצה בהם, וזה ממש מיותר. ישנה אלטרנטיבה, ואנו ממליצים עליה בכל לב: שלחו את ילדיכם לבתי הספר של זרם החינוך הממלכתי-כללי!

חופש

קיראו גם: ילד אתיופי, חובה עליך ללכת לבי"ס שלא רוצה אותך.


אוגוסט 2007



חברים ב- עוצב על ידי