אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויקרא את שמם אדם - פרשות השבוע בפעמת הזמן
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

חילונים - מתי תתעוררו??

מאת: חרדים אנוסים

הערת המערכת: אנו מפרסמים מכתב זה כפי שהגיע אלינו, בגלל חשיבותו הציבורית. הדיעות שמובעות בו הן של הכותבת בלבד ולא של עמותת 'חופש'. עמותת 'חופש' אינה מפלגתית. בין חבריה יש תומכים של מגוון מפלגות והיא אינה מקדמת הצבעה למפלגה מסוימת כלשהי.

חופש

10.4.2019

אין ספק שעבור רבים מאזרחי המדינה עם היוודע תוצאות האמת הבוקר, גם אם לא בדיוק של 100%, זהו יום שחור. זהו יום שעולה בו מסקנה אחת ברורה וקשה עבור הציבור השפוי: לכישופים/לקמיעות/להבטחות רוחניות יש יכולת השפעה אדירה על הציבור שאינו מסוגל לחשוב בצורה רציונלית.

איך יכול להיות שמפלגת ש"ס, שבראשה עומד עבריין מורשע, עלתה? איך, לעזאזל, איך??

אין לנו אלא לתלות זאת בעבודת השטח של ש"ס, בסיפורי האיומים על "מרן מזהיר", "מרן מחייב", "מרן מבטיח", כמו גם בהבטחת ברכות מפה ועד להודעה חדשה לכל מי שיצביע ש"ס. הנייר סובל הכול. אפשר לכתוב מה שרוצים לציבור הבוחרים, וזה מה שש"ס עשתה בצורה אגרסיבית שלא נראתה כמותה, בחודשים לפני הבחירות. למי שיצא לקרא את עיתון "הדרך", הביטאון של ש"ס, יודע היטב במה דברים אמורים.

אנחנו, קבוצת חרדים למראית עין, "אנוסים" מה שנקרא. יש קובץ בציבור החרדי כמונו, שלא ניתן לדעת את מספרו, אבל הוא שם, ובכל הזדמנות חשאית הוא מנצל את כוחו להשפיע לאנטי- חרדיות. אנחנו בגרנו מתוך מערכת החינוך החרדית ועדיין חלק ממנה, לא מתוך בחירה, אלא מתוך אונס. יש אילוצים שעדיין לא מאפשרים לנו לפרוץ החוצה ולומר מי אנחנו בקול רם וברור. אז אנחנו חיים את חיינו בבית כרצוננו ונראים חרדים, לפחות מבחינה ויזואלית. אבל אנחנו קורבנות של שיטה, של חברה שדפקה לנו את החיים. החברה החרדית. למדנו במערכות החינוך החרדיות ולא קיבלנו כלים מספקים לממש את עצמינו כפי שהיינו רוצים. זו הסיבה שאנחנו הציבור שהכי הכי שונא את הפוליטיקה החרדית. אנחנו מכירים את שיטת הניהול הפוליטית החרדית היטב, ואנחנו מתעבים אותה ברמה שהציבור לעולם לא יוכל להבין כמה.

אתמול הצבענו כמובן למפלגת "כחול לבן", כי כמו רבים וטובים מאזרחי ישראל רצינו להחליף את השלטון. די, נמאס לנו משלטון השחיתות הקיים ומהפוליטיקה החרדית המסואבת. יצאנו לקלפיות לבחור בשינוי חברתי. חשבנו שכמונו יצא כל הציבור הישראלי בהמוניו לקלפיות אבל הופתענו כי רק 67% מאזרחי המדינה מימשו את חובתם האזרחית. כמה חבל. לו אותם 33% היו יוצאים להצביע גם בעד החלפת השלטון, עכשיו היינו מחייכים, וגם אתם.

אבל כנראה שהקמפיין שניהל גנץ לא היה אגרסיבי מספיק. הוא היה ממלכתי מידיי, וקצת אנמי. לו היינו צריכים לנהל קמפיין מול הליכוד-חרדים היינו מתמקדים במה שהכי חשוב לאזרח ולא קיבל מספיק נוכחות בקדמת הבמה: "מכירת המדינה לפוליטיקאים החרדים כחלק מתהליך המשא ומתן הקואליציוני", ואז היינו מצפים למספר מוגבר יותר של בוחרים, אולי למעלה מ-50 מנדטים לכחול לבן, מה שהיה מקל כעת את הרכבת הקואליציה. אבל, הקמפיין של כחול-לבן לא היה מספיק נוקב כפי שהיה מצופה מהם, מה שהותיר המון מתלבטים שנפלו כפרי בשל בידי פעילי ש"ס ופעילי הליכוד.

חשוב לציין לציבור כי תוצאות הבחירות הללו אינן מייצגות את מלוא הדמוקרטיה בישראל. חרדים, כידוע מצביעים רק על פי הוראת הרבנים בבחינת "ככול אשר יורוך", ללא הכנסת שום שיקול דעת אישי, ואף יותר מכך: לטענת החרדים "אם יאמר לך (הרב) על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל, אין לך להרהר אחריו." לכן, יש לסייג ולומר כי לא מדובר בבחירות דמוקרטיות טהורות לפחות עבור המגזר החרדי, שגרף כאמור סה"כ 16 מנדטים (8 לש"ס, ו-8 יהדות התורה).

ערב הבחירות פורסמה ב-ynet כתבה של האלוף נועם תיבון. כתבה נכונה, שממש ייחלנו שבעקבותיה שהציבור החילוני ייענה ויצא בהמוניו לקלפיות, בדיוק כפי שעושים החרדים. אבל זה לא קרה. עדיין היו אזרחים שבחרו להישאר באזור הנוחות שלהם ולא לחשוב צעד אחד קדימה.

זהו, אלו תוצאות הבחירות. חבל שהחילונים לא תפסו את עצמם רגע אחד קודם. עכשיו הולכת להיות פה מדינה ימנית-חרדית עם סחיטה מטורפת לתקציבי ישיבות וחרדים בגלל הסכמים קואליציוניים.

דרעי, מן הסתם יבקש את תיק שר הפנים, ולו רק כדי להתנגח ברון קובי, ראש עיריית טבריה, ולהדיח אותו באמצעות מינוי וועדה קרואה שהוא יחליט עליה. זהו רון קובי, אתה יכול לקפל ציוד וללכת הביתה. חבל מאוד. אתה בדיוק היית התשובה לאריה דרעי באיך שהרמת את הכפפה ושאפת להביא את טבריה להיות עיר תיירות מהממת. אבל זה נגמר. גם מערכת החינוך מן הסתם צפויה להינתן בידי החרדים/דתיים וללכת לאבדון, הקואליציה עם החרדים לא תוביל כנראה להקמת בתי ספר ממלכתיים-חרדיים ולא לקידום השכלה לחרדים. גם מערכת המשפט צפויה להינתן בידי שרים דתיים/חרדים ולקרא תיגר על קודש הקודשים של החברה בישראל - על מערכת המשפט, ולהחליש את כוחה לאפס. גם מערכת הבריאות צפויה להמשיך להידרדר, כי ח"כ ליצמן כבר הודיע מתישהו לפני הבחירות שהוא רוצה את תיק הבריאות. זה לא סוד שליצמן היה (וככל הנראה גם יהיה) שר בריאות כושל, ושלא לדבר שמעל ראשו עננה כבדה של כמה תיקי חקירה. (אגב, זוכרים שראש הממשלה אמר לא מזמן ש"לפיד היה שר אוצר כושל כי לא למד כלכלה"? ובכן, מר נתניהו, למה אתה לא חושב שליצמן שר בריאות כושל כי הוא לא למד רפואה או תחום בריאות כלשהו??) גם בזירת "חלוקת השלל" המצב לא יהיה טוב יותר. ח"כ גפני (יהדות התורה) יבקש מן הסתם להיות יו"ר ועדת הכספים, ומסע הסחיטה רק התחיל...

איך קרה האסון שאותו ציבור שבקושי משלם מיסים, בקושי מתגייס לשירות צבאי ובקושי משתלב בחברה בישראל - הוא המוביל את מדיניות הממשלה הקרובה ל-4 השנים הבאות ?!

איך ???? איך???? איך?????

זהו, נגמרו הבחירות, ולנו נגמרה המדינה. עצוב.

 


יוני 2019



חברים ב- עוצב על ידי