הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

כשתהיה פה מדינת הלכה

מאת: עדו ארז

חילונים ואתאיסטים רבים חוששים ממה שיקרה אם וכאשר תהיה פה מדינת הלכה. מההשלכות החוקיות, התרבותיות והכלכליות מרחיקות הלכת של מצב נוראי כזה. אני טוען שאין ממה לחשוש באמת - כי מדובר יהיה בחיים כל כך נוראיים, כל כך חשוכים, כל כך פרמיטיביים, אפוקליפסה כה מזעזעת, שאין שום סיכוי שאי פעם תתממש. רק כדי לסבר את האוזן, הנה כמה דומגאות, ממש פכים קטנים, המדגימים את חוסר הסבירות הקיצוני לכך.

* כשתהיה פה מדינת הלכה, כמעט ולא יהיה אפשר למצוא בסופרמרקט מוצרים שאינם ב'כשרות בד"ץ', מה שיעלה את מחיריהם באופן משמעותי - ואין שום סיכוי שהציבור הרחב יתן לזה יד.

* כשתהיה פה מדינת הלכה, לא ניתן יהיה לנסוע בתחבורה ציבורית ביום החופשי של כ-80% מאזרחי המדינה (חילונים + מסורתיים שאינם שומרי שבת + ערבים + עולים שאינם יהודים לפי ההלכה. אפשר להוסף גם עובדים זרים ותיירים), מה שייאלץ אותם לשלם מכיסם הרבה יותר על דלק אם ברצונם לבקר משפחה או סתם לטייל או לנסוע לים. מה נראה לדתיים, ש-80% מהאזרחים לא ישימו לב במצב כזה שעושקים אותם? אין סיכוי.

* כשתהיה פה מדינת הלכה, יהיו בפרלמנט הישראלי מפלגות שלעולם לא יהיו בהן נשים, כמדיניות קבועה, והן יפרידו בין יוצאי ספרד ליוצאי אשכנז, כמדיניות, לנצח, הפרדה גזעית חשוכה המתחילה מהגנים ובתי הספר ועוברת דרך הישיבות, בתי הכנסת ומגיעה אפילו עד טקסי הקבורה.

חופש

* כשתהיה פה מדינת הלכה, קבוצה הולכת וגדלה מבין האוכלוסייה תסרב לשרת את המדינה בשירות צבאי או לאומי; תסרב להשתתף בחיי עמל יצרניים, תסרב לשלם מסים ברובה, לא תלמד מדעים, מתמטיקה, אנגלית ואזרחות (!); תנסה לכפות את אורחות חייה על שאר הציבור; תעודד שריפת תמונות נשים בעיר הבירה - למעשה תסכל מראש כל אפשרות של אישה להופיע על מודעה גדולה שם; תסכל אפשרות של נשים לשיר את ההמנון בכנסת בטקסים רשמיים; תכונן עשרות קוי אוטובוס בהם האישה יושבת בנפרד מאחור; תגרום להוצאות עתק של מילארדים לישיבות, למועצות דתיות, תוביל לכפלי תפקידים של מאות רבנים ראשיים, רבני ערים (ספרדי ואשכנזי); תנסה לסגור כבישים בשבת בכל מקום בהם היא מהווה מיעוט משמעותי; תנסה לבטל בניית חדר מיון ממוגן בעיר מוכת טילים בשל "קברים עתיקים" שם; תנסה להוביל חקיקה ל"חשמל כשר" בשבת (מה שיכול להעלות את מחיר ייצור החשמל); תעודד עוני, בטלה ופרמיטיביות; תקבל מהמדינה יותר כסף עבור כל ילד נוסף - כך שישתלם לקבוצה זאת להוליד עוד ועוד ילדים כעסק כלכלי לכל דבר; תסית, בהסתה ארסית, פרועה ומרושעת בעיתונות שלה ובמוסדות הלימוד שלה, הממומנים על ידי המדינה ביד נדיבה, נגד הציונות והדמוקרטיה ונגד כל מי שהקים את מדינת ישראל, וכל מי שנלחם עבורה ומת עבורה ומכלכל אותה וגורם לצמיחתה; תנסה לכפות שרק מי ששייך לקבוצה זו יהיה רשאי להכנס לאתר ארכאולוגי ממלכתי-רשמי חדש; תקבל הנחות מפליגות, מדהימות ממש, במחירי דיור בפרויקטים שייתפרו אך ורק לפי מידותיה של קבוצה זו (למשל, עתידנים רואי-שחורות במיוחד מזהירים מפני האפשרות - הקלושה אמנם, לדבריהם - שמשרדי השיכון והפנים, שישלטו על ידי קבוצה זו - יתפרו מכרזים לדיור מוזל המיועדים במיוחד לקבוצה זו, לפי קריטריונים משעשעים כמו "ותק בנישואין"); מפלגותיה של קבוצה זו תמיד תמיד יהיו - כבמטה קסם - חלק מהקואליציה והממשלה השולטת, ללא קשר לזהות העומד בראשה; ועוד ועוד.

* כשתהיה פה מדינת הלכה, כהני-דת בכירים יפרסמו פסקי הלכה האוסרים השכרת דירות למי שאינם יהודים; רבנים אחרים יפרסמו ספרים המתירים הריגת בני אדם שאינם יהודים ("הלכות הריגת גויים") - גם אם מדובר בחפים מפשע, גם אם מדובר בילדים (סתם ניחוש: יקראו לספר כזה "תורת המלך"); רבנים בכירים אחרים יאמרו, למשל, שמקומה הטבעי של האישה הוא בבית (צבי טאו); שעדיף לעמוד מול כיתת יורים ולא לשמוע שירת נשים (אליקים לבנון); ושהגיע הזמן להפוך את ישראל למדינת הלכה רשמית, ולבטל גם את מראית העין של דמוקרטיה (דניאלה וייס, בני קצובר); שר המשפטים, שאמור להגן על שלטון החוק, יהיה חובש כיפה וישאף בגלוי להחלשת בית המשפט העליון ולהכפפתו לכנסת, ואף ייתפס (מוקלט) אומר בכנס רבנים: "צעד אחר צעד ננחיל לאזרחי ישראל את חוקי התורה, ונהפוך את ההלכה למשפט המחייב במדינה".

חופש

* כשתהיה פה מדינת הלכה, לא ניתן יהיה להתחתן ולהתגרש בטקסים שאינם דתיים ואינם מנוהלים על ידי כהני-דת (הפסימיים במיוחד, קצת הזויים, אף מזהירים מפני האפשרות שגם מי שיתחתן בנישואים אזרחיים בחו"ל יהיה חייב לעבור דרך הרבנות בגירושיו. הו! הפחדים מובילים את האנשים לדמיין מצבים דמיוניים גרוטסקיים! מה רבה היא חולשתו של הייצור האנושי).

* יש הסוברים שכאשר תהיה פה מדינת הלכה, אנשי צבא, שרים בכירים - ומי יודע, אולי אפילו היועץ לביטחון לאומי - יילכו לעדכן ולהתייעץ עם כהן-דת, בור בנושאי חולין, גזען מזוקן לבוש שמלה, בנושאים האסטרטגיים הכי רגישים לגורל האומה.

* כשתהיה פה מדינת הלכה, יתגלו עוד ועוד מקרים בהם חיילים מסרבים לשמוע שירת נשים בהופעות של להקות צבאיות; מטבחים צבאיים יהפכו באופן מגוחך לשטח המחייה והשליטה של משגיחי כשרות אגרסיביים במיוחד; הרב הצבאי הראשי ינסה פתאום, יום אחד, לעלות לדרגת אלוף בניגוד לכל מה שקרה פה ב-40 השנים האחרונות; יהיה חשש ולעתים אף מימוש של סירובי פקודה של חיילים בשל שיקולים דתיים ומשיחיים, במצוות כהני הדת שלהם;

* כשתהיה פה מדינת הלכה, באתר התיירות אולי הכי מוכר שלה, מקום בעל חשיבות היסטורית רבה, תהיה הפרדת-ברזל בין גברים לנשים, לנשים יוקצה מקום מזערי וכאשר הנשים ינסו לבצע בדיוק את אותן פעולות שמבצעים הגברים, הן תעצרנה על ידי המשטרה באופן מיידי (אני סבור שזה לא יקרה לעולם כי זה פשוט יהיה איראן או אפגניסטן); כשתהיה פה מדינת הלכה, יהיו מקומות מסוימים בארץ בהם תהיה הפרדה ברחוב בין גברים לנשים עם שלטים המצווים על כך!; כשתהיה פה מדינת הלכה פרסומים למגזרים מסוימים יצונזרו, גם אם מדובר בילדות קטנות [מהסוג שיחטפו יריקות פה ושם], גם אם מדובר בציורים ילדותיים תמימים; כשתהיה פה מדינת הלכה, ארגונים מסיונריים ינסו באובססיביות לגרום לאזרחים להניח תפילין בפינות רחוב רבות, ומזוקנים בעלי כיפה לבנה גדולה יקפצו על רקע מוזיקה קצבית רועשת משנות ה-90 ויחסמו כבישים רבים; ארגונים דתיים גזעניים ינסו לגרום ל"בנות ישראל" להתרחק מערבים שינסו לטמא את נשמתם וגופם היהודי הזך [נו מה, עכשיו נעבור מסעודיה ואיראן לגרמניה הנאצית? ואולי יהיה מדובר בשילוב של כל המשטרים המזעזעים הללו? עד לאן הפרנויה החילונית תגיע?]; הדרך היחידה להצטרף לעם היהודי תהיה לעבור גיור חרדי-אורתודוכסי מחמיר, למעשה חזרה בתשובה תוך כדי הגיור, ולא תהיה שום אפשרות חוקית לזרמי יהדות אחרים לגייר;

* כשתהיה פה מדינת הלכה, לא ילמדו ברצינות, בכלל, בשום שלב, את תיאוריית האבולוציה בבתי הספר - לא החילוניים וכמובן גם לא הדתיים; לא ילמדו כמעט בבתי הספר על הנאורות וההשכלה באירופה של המאות ה-18-19, תנועות שהולידו את הציונות, כמרד בדת וברבנים, כמהפכה יהודית-חילונית; רוב הציבור יאמין לרבנים חשוכים ויפנה לעזרה אצל "מקובלים" מיליונרים, שימומנו בין היתר על ידי טייקוני האומה; כשתהיה פה מדינת הלכה, רבנים יהיו כוכבי תרבות ומורי דרך-סלבריטאים למיליוני אנשים; כשתהיה פה מדינת הלכה, סרטוני YouTube של אותם רבנים יזכו לפופולריות עצומה, הגם שאלה יהיו מלאים בשגיאות, שקרים, התחמקויות, הסתות ובעיקר המון טמטום; תחזיות-קצה אחרות מדברות על כך שקבוצת הפייסבוק הישראלית ככל הנראה הפופולרית מכולן, תקרא "מי לה' אלי", ובה יהיו חברים כמעט חצי מיליון גולשים; רוב מוחלט של הציבור לא יהיה מודע לתוכן הגותם החילונית/אתאיסטית של הוגי ומקימי המדינה - הרצל, בן גוריון, ויצמן, אחד העם, פינסקר וא.ד גורדון, בין היתר; רוב מוחלט של הציבור לא יהיה מודע לתוכן מגילת העצמאות, וגם אם יהיה מודע, לא יפנים ולא יסכים עם ערכיה;

* כשתהיה פה מדינת הלכה, יונהג שעון חורף באמצע הקיץ, יותר מחודש לפני מדינות המערב.

עד כאן התתחזית הקודרת. תרחיש הקיצון הלא-סביר.

לאור כל האמור לעיל - אני רוצה להרגיע את הציבור החילוני והאתאיסטי, החרד לגורל הדמוקרטיה הישראלית: אין שום סיכוי שכל זה יתממש. הציבור בישראל לא מטומטם. בסך הכל החוסן של הדמוקרטיה הישראלית (להזכירכם - ה"יחידה במזרח התיכון") - לא יאפשר לאסון הזה להפוך למציאות. מערכת החינוך החילונית חזקה. ערכים דמוקרטיים, והמדע, מושרשים היטב במדינה. ישראל היתה ותשאר חלק מהעולם המערבי הנאור. איני מסוגל להעלות על הדעת שהעם של שפינוזה, פרויד, איינשטיין, מרקס, הרצל, בן גוריון וג'רי סיינפלד, יפנה לחושך סעודי-איראני הלכתי שכזה. אפשר להיות רגועים.


אוקטובר 2012