אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

שערוריית "דב ליאור"

מאת כתב 'חופש' לענייני מדינה ודת

אין אזרח במדינת ישראל שהוא מעל לחוק
גם לא מי שנושא בתואר דתי 'רב', 'אדמו"ר' או 'פוסק הדור'

פרשיית מר דב ליאור, המכהן כרב של חברון, הגיעה לשיאה בהשתוללות המון פרוע של צעירים דתיים בירושלים, שלא נמנעו מתקיפת שוטרים והתפרצות למתחם בית המשפט העליון.

כותרת המאמר ב'הארץ' 28.6.2011

יצחק שפירא ויוסף אליצור, שניהם נושאים בתואר 'רב', כתבו ספר בשם "תורת המלך - דיני נפשות בין ישראל לעמים", בו הם מציגים את התנאים בהם מותר להרוג גויים. מר ליאור, רבה של חברון, נחשד בהסתה בעקבות תמיכתו בספר זה, ולבירור החשד זומן לחקירה בידי המשטרה. לאחר שמר ליאור סירב לבוא לחקירה מרצונו, הוא נעצר לחקירה בידי המשטרה.

רבים בקרב הציבור הדתי, לא רק החרדי, רואים בנושא תואר 'רב' כמי שנמצא מעל לחוק המדינה. "אנו מצרים וכואבים על הפגיעה החמורה בכבודו של רב ודיין חשוב, מגדולי רבני ישראל וממנהיגי הציבור הדתי" - כתבו שני הרבנים הראשיים של ישראל, מר יונה מצגר ומר שלמה עמאר:

הקטע מעיתון 'הארץ' מיום 28.6.2011

רבים מאותו ציבור גם נטלו את החוק לידיהם, והשתוללו באלימות פרועה בבירה ירושלים.

מדינת ישראל היא מדינת חוק ולא מדינת הלכה, ודין מנהיג דתי כדין כל אזרח אחר במדינה, בוודאי אינו שונה מדין כל מנהיג אחר. ישראל גאה בכוחה המוסרי, שהביא וימשיך להביא לחקירתם, וגם להעמדתם לדין, של לא מעט מנהיגים, כולל חברי כנסת, שרים, ראש ממשלה לשעבר וגם נשיא. וגם רבנים.

מביש ומדכא לשמוע ולקרוא, שאזרחים המכהנים כרבנים ראשיים, שמשכרותם באה להם מהקופה הציבורית, "מצרים וכואבים" על "פגיעה" בכבודו של רב ודיין. ראוי היה שייצרו ויכאבו על הדברים שהשמיע אותו רב, ושגרמו למשטרה לזמנו לחקירה. כבודו של שום אזרח אינו מהווה זריקת-חיסון מפני חקירה משטרתית, גם לא מפני העמדה לדין. המעשה הוא הקובע, לא 'כבודו' של אדם, יהיה אשר יהיה.

חברי עמותת 'חופש' וצוות האתר מביעים את הערכתם למשטרת ישראל ולמפקדיה, בראשם מפכ"ל המשטרה וניצב יואב סיגלוביץ ראש אח"מ, ומעודדים אותם לא להיכנע ללחץ מנהיגים דתיים, ולהמשיך בחקירתם של מר דב ליאור, כמו גם החשודים האחרים בפרשה, עד למיצוי כל הראיות, והסקת המסקנות בהתאם.

אין אזרח במדינת ישראל שהוא מעל לחוק
גם לא מי שנושא בתואר דתי 'רב', 'אדמו"ר' או 'פוסק הדור'


יוני 2011



חברים ב- עוצב על ידי