אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויברא האדם את אלוהים בצלמו
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

על שריפת הספרים באור-יהודה

מאת יעקב סתר

שריפת הספרים באור יהודה מסמלת את כל הרוע שבאורתודוקסיה היהודית. היא אינה שונה במהותה משריפות האוטו-דה-פה שהיו נהוגות בימי הביניים, בהן שרפו מכשפות, יהודים וכופרים בנצרות. ההבדל היחידי בין השריפות ההן ובין זו שעכשיו הוא, שהיום אין עדיין בידי האורתודוקסיה "שלנו" הכוח הפוליטי לשרוף אנשים הכופרים באמונתה. ההיתר להשמיד את עמלק כבר מובנה עמוק בתוך היהדות החשוכה. העמלקי יכול להיות כל מי שיחליטו עליו הרבנים - מבני דת אחרת ועד בני עמנו הכופרים בעיקר - הכול לפי הנסיבות שיבשילו במציאות או במוחם של השמחים להכרית את זכרם של "שונאי השם" (ראו התמיכה הגורפת בחוגים דתיים רבים בברוך גולדשטיין).

עצם העובדה שלא נשמעה זעקה גדולה (ואפילו לא ציוץ קטן) מפיהם של רבני ישראל "השפויים" על מעשה הנבלה הזה מראה שאין גינוי עמוק של המעשה בחוגי הדת. במקרה הטוב אולי יישמע גינוי רפה מן הפה אל החוץ, לא יותר מזה.

עד כה לא שמענו דבר גם ממנהיגי המדינה, לא משרת החינוך והתרבות, ולא משרת החוץ, שלא לדבר על חברי כנסת מן השורה*. תמהני מה הייתה תגובתם בישראל אילו כת של מטורפים הייתה מעלה חלילה באש באירופה של היום ספרי תנ"ך או תלמוד בתואנה שספרים אלה מסוכנים הם ומאיימים להעביר על דתם נוצרים טובים. הלוא הארץ הייתה רועשת ומשרד החוץ היה משגר מייד איגרת למזכ"ל האו"ם מדוע אין הוא מגנה את הברבריות הזאת בעודה באיבה.

ויש כאן היבט נוסף: יש כאילו היתר לשרוף את ספרי הברית החדשה, משום שהם עוסקים בשכנוע להמרת דת. אני כמעט משוכנע שלא רק רבנים חשוכים תומכים בזה, אלא יש הסכמה רחבה הרבה יותר בקרב חוגים רבים בארץ (גם לא דתיים), שרדיפת יהודים משיחיים היא לגיטימית בישראל היהודית. האורתודוקסיה הדתית היא כה חסרת ביטחון בעצמה עד כי אינה יכולה לשאת כל "תחרות", שמא יפלו מאמיניה בשבי האמונה האחרת. הנצרות - כמוה כדת היהודית - אמונת הבל היא, ושתיהן גם יחד מהלכות על כרעי תרנגולת. אבל לאמונה העיוורת יש שורשים עמוקים, ועוד רבה הדרך להעבירה מן העולם.


תוספות:

* רק בבוקר 23.5.2008 הודיע מר מזוז, היועץ המשפטי לממשלה, שהורה על פתיחת חקירה בנושא - ראו: כאן וכאן. שימו לב כיצד החוקרת בתחנת המשטרה סירבה תחילה לקבל את התלונה הראשונה שהוגשה!


מאי 2008



חברים ב- עוצב על ידי