הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

מצעד הגאווה בירושלים 2011 - תודה למצחינים

מאת: לאה (יו"ר העמותה), בני, שגיא וכפיר

מצעד הגאווה בירושלים התקיים ב-28.07.2011, הוא יום השנה השני לפיגוע הרצחני המתועב בבר נוער שברחוב נחמני בתל אביב. בפיגוע נרצחו ניר כץ, בן 26, שהתנדב כמדריך במקום, וליז טרובישי, בת 16 וחצי וכמובן, נפגעו רבים נוספים פיזית ונפשית. פיגוע זה מצטרף לפיגוע דקירה שבוצע ע"י הפושע ישי שליסל שדקר צועד במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2005 (לא נשכח - לא נסלח). המצעד, שהכיל כ-2000 איש שילב בתוכו גם את מחאת הדיור (מדף הפייסבוק של המצעד: "מצעד הגאווה יצעד השנה תחת הכותרת דרכים שלובות. המצעד ידגיש את השותפות ואת הצורך בסולידריות בין מאבקים נפרדים לכאורה נגד עוולות חברתיות"). לאחר העצרת בגן העצמאות, המצעד יצא לכיוון גן הוורדים שנמצא ליד משכן הכנסת. בתחילת המצעד קמה לה הפגנת מחאה עם קומץ חרדים, שנשאו שלטים, שעליהם נכתבו דברים מה"מקורות" בגנות הקהילה הגאה (נראה כי קומץ החרדים מאוד שעשעו את הצועדים). אחד השלטים נתלה על בניין שנמצא במסלול המצעד.

גם נציגי חופש נשאו שלטים עם ציטוטים מה"מקורות" במצעד וחלקו עלונים המכיל ציטוטים רבים נוספים. בנקודה זו, נזרקו על הצועדים שקיות המכילות חומר מצחין, שכנראה הכיל צואה וקיא, מגגו של בניין ממול לבניין מהתמונה הקודמת. בשנה שעברה מבניין זה, עלו קולות צורמים והשנה עלו ריחות מצחינים. קבוצת שוטרים עלתה לגג הבניין ועצרה חרדי החשוד בזריקת הצואה והקיא, לכאורה, על הצועדים.

מספר שניות לאחר שזרקו על משתתפי המצעד שקיות מצחינות

כאמור, נציגי חופש חילקו מסמך המפרט מספר רב של פסק הלכה מצחינים אפילו יותר מצחנת הצואה והקיא שנזרקו על הצועדים. אנו רוצים להודות למצחינים שזרקו את השקיות המצחינות כי הם עשו את עבודת ההסברה שלנו להרבה יותר קלה.

בסיומו של המצעד הגענו לגן הוורדים, שם פגשנו בקבוצת לסביות דתיות אשר נדהמו מהציטוטים שבשלטים. הובהר להן שהציטוטים נועדו לחשוף את הצביעות המצחינה של אותם חרדים שמצטטים מהמקורות בגנות הקהילה אבל "שוכחים" מה אומרת ההלכה הקדושה להם, ובשום פנים ואופן אינם מכוונים לאף צועד במצעד ללא קשר לאמונתו. קבוצת הדתיות אף הסכימו לקבל את העלון שמכיל ציטוטי הלכה מצחינים מעל ומעבר לריח הצואה והקיא שנזרקו על הצועדים. ניתן להניח שהן היו מסרבות לקבל את העלון אלמלא האקט האלים של אותו חרדי שזרק, לכאורה, את השקיות המצחינות. יש לציין שכמו בכל שנה, רבים מהצועדים היו דתיים ודתיים לשעבר. חלקם ציינו שהם מכירים את הזוועות הללו וחלקם הופתעו.

בהזמנות זו, יש להודות לכל החרדים המצטטים, אלה שזורקים חומר מצחין, לכל ה"בניזריים", ה"ישיים", ל"זאבים" מש"ס, ל"פנגרים" ול"זמירים" מהדברות, לכל ה"בצריים", ה"עופרים", ל"שפיראים" שמכנים את אורח חייהם של קהילת הלהט"ב כתועבה ושקובעים "התורה אינה עומדת למבחן הביקורת האנושית", לכל אותם חרדים צבועים שמכנים יחסי שותפות ואהבה בין שני אנשים בגירים "תועבה" ושוכחים אילו תועבות מצחינות הם מקדשים. לכל אלה אנו מקדישים גרסה משופרת של ארבעה עמודים של אוסף מקוצר של ציטוטי הלכה "קדושים" מהרמב"ם. נודה לכל מי שיוריד, ידפיס ויחלק את הציטוטים הללו תחת כל עץ רענן. ניתן להוריד את הקובץ מכאן.

קישורים נוספים:
תועבה חד מינית (מתוך אתר מורשת)


יולי 2011